Gå til innhold

Junifest 2009 - Bjoern- - Det store blå

Anbefalte innlegg

Her vil jeg omsider hive meg på Junifesten. Mitt emne er enkelt og greit Havet.

Vil prøve å fange allsidigheten med havets rolle min egen hverdag, samt menneskets tilknytning til det store blå :). Til rådighet har jeg mitt nyinnvidde Canon powershot D10 som skal få tiltre i sin rolle som mitt faste vannkamera!

Forskjellige kategorier som vil bli forsøkt tatt med i den sammenheng: Sportsfiske, surfing, fridykking, Båtliv og liknende.

Foreløpig blir nivået lagt til "Pingle"!

Første bidrag:

Dette bildet ble tatt sittende på surfebrettet på Borestranden siste dagen i mai (Med andre ord en liten tjuvstart på Junifesten). Grunnet En heller stram tidsplan frem til Bacheloroppgave-innlevering den 2., rakk jeg ikke ta noe foto 1. og 2. Juni :)

https://www.diskusjon.no/style_images/main_.../attach_add.png

post-41149-1244114147_thumb.jpg

Endret av Bjoern-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker bildet, det er ikke akkurat slikt det ser ut i Trondheim for tiden...

Du kunne godt ha rotert det en grad eller to til venstre for å fått strandlinjen horisontal, det ser ut som det er en liten nedoverbakke til høyre.

Lenke til kommentar

Nytt bidrag! tatt idag 07062009. Denne gangen går vi fra åpent og luftig, ned til de små skapninger i havet.

Makrobilde tatt i en dam i fjæra. Synd at bildet ikke ble helt skarpt, men jeg likte komposisjonen.

post-41149-1244383798_thumb.jpg

For de som etterlyser exif-data, har jeg ikke helt funnet ut hvordan jeg får lagret dette videre i en resize fra Paint.net

Lenke til kommentar

Se for deg en avslappende benstilling (Illustrasjon) over en ca 30 cm dyp /1m bred tidevannskulp mellom to svaberg. Dyppa armen enkelt og greit til bunns, og holdt det stille til en uskyldig reke kom snikende over "sletta". Det ble mange gode bilder idag, men jeg måtte velge ett. Da ble det dette.

Lenke til kommentar
Se for deg en avslappende benstilling (Illustrasjon) over en ca 30 cm dyp /1m bred tidevannskulp mellom to svaberg. Dyppa armen enkelt og greit til bunns, og holdt det stille til en uskyldig reke kom snikende over "sletta". Det ble mange gode bilder idag, men jeg måtte velge ett. Da ble det dette.

Bra forklart. Ser det for meg.

Lenke til kommentar
Nydelige farger. Eskponeringen av skyene i horisonten var jo glimrende! Bittelitt skjev horisont, men hva er vel det blant venner? ;)

Jeg var litt usikker på horisonten, siden den går fra faktisk horisont (hav) til høyere område med land.. prøvde å sikte inn på hva som var "ekte" men alt ble seendes rart ut. Gav opp å rotere bildet i det hele tatt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...