Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Begynt å komme litt rust.

Anbefalte innlegg

Ok! Takker for tips. Skal se hva jeg får gjort en vakker sommerdag om ikke altfor lenge :)

Hehe. Negerkuse, morsomt :) - Hvor stor skal den være? Er det til dremmel-størrelse? Finnes det kanskje bare en størrelse?

Til dere det gjelder. Vennligst hold dere til topic, så skal jeg legge ut bilder og erfaringer når jeg er ferdig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har inntrykk av at så lenge veiene saltes så er det mye værre en å ha bilen stående på kaia.

Havet holder 4% saltholdighet mens veiene om vinteren er lake.

Når da veiene det siste året har blitt saltet med en blanding av natriumclorid, magnesiumclorid og maissuropp som spiser galvanisering er rustkapen en kamp bilistene vil tape.

Var dåg mange gode råd her for småskader som jeg selv skal ta til etteretning.

Men taes ikke rustskadene i løpet av sommeren er de minst dobbelt så store til neste år og året etter er det hull.

Lenke til kommentar

Det er viktig å gjere ein grundig jobb når ein først skal ta tak i sånt. Å pusse det litt ned og smøre på litt greier funker ikkje. All rust må vekk, grunne godt og fleire lag med lakk. Den største jobben er tiltaket med å handle inn utstyr og gå i gang. Når ein først har utstyret på plass er det ganske kjekk jobb. Dremel eller drill anbefales skal ein få vekk all rust, det kan være ganske keisamt å slipe rust for hand, avhengig av kor mykje og djupt det går sjølvsagt.

Ikkje er det noko dyrt heller, utstyr får ein på Biltema, Mekonomen eller liknande.

Eg har rust nederst på dørene mine som eg må ta. Eit resultat av stein som blir liggande og lage hol når ein lukkar døra.

Lenke til kommentar
Hehe. Negerkuse, morsomt :) - Hvor stor skal den være? Er det til dremmel-størrelse? Finnes det kanskje bare en størrelse?

Hehe.. De fleste kaller det negerkuse, men står som regel ikke det i kataloger da ;) Får dem i mange forskjellige størrelser, [link]. Kan sikkert bruke noe annet å slipe ned med og, viktigste er at du får pussa vekk all rusta uten å ta for mye av stålet.

Endret av crea
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...