Gå til innhold

Omtale av Anno 1503: The New World (PC)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Anno 1602 viste seg som en bunnsolid kvalitetstittel som holdt seg lenge på bestselgerlistene når det kom i 1998. Anno 1503: The

Må bare si meg enig i vurderingen her. Dette er ett flott spill. Har stort sett spilt det i "endless game" modus, og det er morsomt. Litt irriterende at det er så liten kommunikasjon mulig mot spesielt de innfødte.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg er ikke veldig ivrig på spillfronten, men jeg kjøper en del spill som har fått bra omtale og så spiller jeg dem i noen dager og så glemmer jeg hele greie.. Kasta bort mange penger kan du si ;)

Men ett spill ble spilt ufattelig mye, nemlig Caesar 3, og da det ikke har kommet noen Caesar 4, så ser jo dette spennende ut. Konseptet med å kolonisere minner jo litt om Colonization, som også var et spill som fikk mye spilltid da jeg gikk på ungdomsskolen...

Det som har skuffet meg med spill som Age of Empires etc. er at det blir så vanvittig mye krig. Forstår at Anno 1503 er et spill der fokuset ikke ligger så mye på krig, og at en kan spille lenge og bare bygge, eller ?

Har dere noen andre anbefalinger til en som liker spill som Civ, Caesar 3, Railroad Tycoon osv. ? Gjør ikke noe om det er litt gammel og koster 99 på elkjøp :)

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg er ikke veldig ivrig på spillfronten, men jeg kjøper en del spill som har fått bra omtale og så spiller jeg dem i noen dager og så glemmer jeg hele greie.. Kasta bort mange penger kan du si ;)

Men ett spill ble spilt ufattelig mye, nemlig Caesar 3, og da det ikke har kommet noen Caesar 4, så ser jo dette spennende ut. Konseptet med å kolonisere minner jo litt om Colonization, som også var et spill som fikk mye spilltid da jeg gikk på ungdomsskolen...

Det som har skuffet meg med spill som Age of Empires etc. er at det blir så vanvittig mye krig. Forstår at Anno 1503 er et spill der fokuset ikke ligger så mye på krig, og at en kan spille lenge og bare bygge, eller ?

Du kan spille helt uten å krige hvis du vil. Det er en hel rekke "endless game"-kart, i forskjellige vanskelighetsgrader, og hvis du velger noen som er ganske lette kan du nesten være 100% sikker på at ingen vil angripe deg. I kampanjeoppdragene får du litt mer krigerske mål.

Spillet minner absolutt om Impressions sine bybyggerspill (Caesar, Emperor, osv)

Har dere noen andre anbefalinger til en som liker spill som Civ, Caesar 3, Railroad Tycoon osv. ? Gjør ikke noe om det er litt gammel og koster 99 på elkjøp :)

Tror jeg så Emperor til en billig penge hos den lokale Elkjøp-forhandleren. Tror ellers at Anno 1503 vil passe deg ganske bra, egentlig. :-)

Lenke til kommentar
Anno 1602 viste seg som en bunnsolid kvalitetstittel som holdt seg lenge på bestselgerlistene når det kom i 1998. Anno 1503: The

Må bare si meg enig i vurderingen her. Dette er ett flott spill. Har stort sett spilt det i "endless game" modus, og det er morsomt. Litt irriterende at det er så liten kommunikasjon mulig mot spesielt de innfødte.

Helt enig, nevnte det så vidt i omtalen. Det er merkelig at de har lagt så mye ressurser i å lage alle disse forskjellige stammene (egen grafikk og musikk for 8 ulike stammer... tok nok en del tid) for så å gi dem en rolle langt ute på sidelinjen.

Lenke til kommentar
Anno 1602 viste seg som en bunnsolid kvalitetstittel som holdt seg lenge på bestselgerlistene når det kom i 1998.

hva i...?

jeg så ALDRI dette spillet på noen liste her hjemme, spillet hadde jo ikke engang utgiver i Norge... har vært hekta på dette geniale spillet helt sida jeg spilte demoen jeg fikk på en eller annen CD... kan det være mangelen på gode spillforretninger her nede som var problemet? jeg så ikke spillet i butikk før jeg så den bestseller-versjonen... søkte meg blå på nettet i lang tid og tok til slutt kontakt med Sunflowers for å få kjøpt det... da fikk jeg en tysk versjon...

men uansett, jeg skal ha dette, ser ut som om de har tatt vare på alt det flotte fra 1602... liker dere Cæsar, så kjøp dette! :yes:

Lenke til kommentar
Anno 1602 viste seg som en bunnsolid kvalitetstittel som holdt seg lenge på bestselgerlistene når det kom i 1998.

hva i...?

jeg så ALDRI dette spillet på noen liste her hjemme, spillet hadde jo ikke engang utgiver i Norge... har vært hekta på dette geniale spillet helt sida jeg spilte demoen jeg fikk på en eller annen CD... kan det være mangelen på gode spillforretninger her nede som var problemet?

Jeg tror ikke det var en veldig suksess i Norge, egentlig.. men nedover på kontinentet gjorde det det veldig bra.

jeg så ikke spillet i butikk før jeg så den bestseller-versjonen... søkte meg blå på nettet i lang tid og tok til slutt kontakt med Sunflowers for å få kjøpt det... da fikk jeg en tysk versjon...

men uansett, jeg skal ha dette, ser ut som om de har tatt vare på alt det flotte fra 1602... liker dere Cæsar, så kjøp dette! :yes:

Enig! (føler liksom ikke jeg kan få sagt dette nok, spesielt etter å ha sett den rimelig dårlige omtalen det fikk i engelske PC Gamer...)

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det var en veldig suksess i Norge, egentlig.. men nedover på kontinentet gjorde det det veldig bra.

Dette tror jeg igjen skyldes at det ikke hadde noen utgiver her, fordi det hadde nok gode ingredienser til å kunne slå an... :yes:

Jeg må si jeg ble litt lei av å høre "folket ditt krever brennevin" på tysk etter hvert, særlig fordi jeg ikke kan et fnugg tysk... (Hadde fransk på u-skolen...:p )

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...