kristhk Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg fikk et skikkelig støt isted da jeg skulle dra ut strømpluggen fra bærbarn mens den var koplet til strømnettet. Pluggen sitter ganske hardt i pcen så jeg måtte liksom føre fingrene bak gummiisoleringa og så fikk jeg støt ( sikkert fordi fingra mine leda strømmen fra kabeln til pcen, er det mulig egentlig?). Var ganske vondt i begynnelsa og fikk litt kribling, men har ikke noe brannskader eller noe sånt. Er det noen som vet om dette er farlig? Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Tror ikke et kort støt fra lysnettet er spesiellt farlig. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) så lenge det kun gikk gjennom fingrene dine(ikke gjennom resten av kroppen), så er det ikke skadelig, utenom evt. brannskader og slikt du faktisk merker. når strømmen går gjennom hjertet eller hele kroppen er det litt værre, men antagelig ikke så ille så lenge du sitter her å skriver Endret 4. juni 2009 av aklla Lenke til kommentar
notalive Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Hvis strømmen gikk via fingeren på den ene hånden, så er det nok ikke nevneverdig skadelig, men hvis det gikk fra fingeren på venstrehånden til fingeren på høyrehånden(eller fra hånd til fot, altså, via bryst/hjerteregionen, da kan det være farlig. Hjertet tåler rundt 20 - 30 mA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå