Benbjo Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Har et lite problem. Si at jeg har en åpnet en fil i php. Jeg ønsker å få pathen til denne og skrive den ut på skjerm. Hvordan kan jeg gjøre dette? Har lett litt, men finner ikke en funksjon som gjør det. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 prøvd med dette? <?php echo dirname(__FILE__); ?> Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Funker ikke. Det er jo bare pathen til den fila som kjører nå (altså pathen til source fila til programmet som kjører). Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 skal du ha hvor den er plassert i filstrukturen på serveren eller på domenet (URL'en) egentlig? Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Jepp. Si at hvis jeg legger en fil i en mappe /Users/temp og fila heter hei.txt så skal jeg ha en variabel som inneholder /Users/temp/hei.txt! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 da er jeg med. jeg har noe lignende på hjemmesiden min hvor jeg bruker getcwd for å finne ut hvor i mappestrukturen en fil ligger. Dette kan brukes i kombinasjon med $_SERVER["SCRIPT_NAME"]; som henter navnet på selve scriptfilen. er det *nix eller windows du bruker forresten? Lenke til kommentar
JcV Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Du kan vel bruke $_SERVER['PHP_SELF'] på fila for å finne url. Sjekk ut http://www.bin-co.com/php/articles/current_file_path.php for å se variasjoner og hva som fungerer på hvilken server maskin. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 såvidt jeg har skjønt er det ikke Url'en vedkommende er på jakt ette men filens plassering i mappestrukturen på serveren. Lenke til kommentar
[kami] Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 <?php $filename = "t.php"; $info = pathinfo($filename); print_r( $info ); print_r( realpath($info['dirname']) ); ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå