Gå til innhold

Ny Uncharted 2 trailer!

Niks

Anbefalte innlegg

For min del er fleirspelaren rimeleg uinteressant. Det er ikkje det Uncharted handlar om. Historie, eventyr, utforsking og ein dose humor er det sentrale. Når eg i tillegg syns det blir for mykje skyting i einspelardelen, lovar det ikkje akkurat godt med tanke på fleirspelaren.

No skal det vere sagt at eg ikkje er så interessert i fleirspelar på meir generell basis, og fell derfor litt utanfor målgruppa uansett. Generelt er ein god fleirspelar del ein god ting som kan heve eit spel, og også nå ei større målgruppe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For min del er fleirspelaren rimeleg uinteressant. Det er ikkje det Uncharted handlar om. Historie, eventyr, utforsking og ein dose humor er det sentrale. Når eg i tillegg syns det blir for mykje skyting i einspelardelen, lovar det ikkje akkurat godt med tanke på fleirspelaren.

No skal det vere sagt at eg ikkje er så interessert i fleirspelar på meir generell basis, og fell derfor litt utanfor målgruppa uansett. Generelt er ein god fleirspelar del ein god ting som kan heve eit spel, og også nå ei større målgruppe.

Uncharted for meg vil alltid være et skytespill i bunn og grunn. Plattformingen var ikke akkurat utfordrende(hoppene føles som en slags kontekstsensitive sekvenser) og gåter og sånt blir jo alltid utrolig kjedelig hvis man skal spille gjennom spillet flere ganger. Historien var jo god, men hva hjelper det når den varer knapt 8-10 timer?

Lenke til kommentar

Multiplayer vil alltid være en god tilleggsfunksjon, spørs litt hvor mye jeg kommer til å benytte meg av den, men i tørkeperioder kan den nok komme til nytte. Først og fremst håper jeg de fokuserer på singleplayeren og lengre spillertid, da Uncharted hovedsakelig er et singleplayerspill og lengden på eneren var altfor kort etter min smak.

Personlig syntes jeg ikke det var for mye skyting i eneren, men det var deilig å koble av med litt gåteløsning og klatring i blant. Det virker som (og det hadde vært veldig bra om de fikk til det) at det blir mer flytende overganger i toeren, hvor du f.eks. er i en skuddveksling mens du henger og dingler fra en vegg. Gåteløsningene ga meg heller ikke noen stor intelektuell utfordring, så litt vanskeligere gåter hadde også vært et pluss. Noe jeg virkelig gleder meg til er mer stealth gameplay og flere våpen :D . Med Naughty Dog bak styret kan (nesten) ikke dette spillet feile.

Niks :)

Lenke til kommentar

Ah det var interessant. Altså, egne spesialdesignede oppdrag for co-op.

Det høres egentlig like kult ut som co-op i RE5, bare at det ikke er hovedhistorien det dreier seg om. Samtidig blir det da nærmere RE5 sin co-op igjen, da det heller ikke er et rent flerspiller brett med deathmatch. Høres ganske gøyalt ut egentlig. Et sted mellom historien i spillet, og en ren deathmatch.

Lenke til kommentar
Jepp. I tillegg blir hovedhistorien mer spennende siden man aldri vet hvem som kommer til å dolke deg i ryggen, noe som er meget viktig i Uncharted-historien.

Med en co-op partner som skal følge deg gjennom hele spillet blir det jo ganske forutsigbart.

Må nok si meg enig med Ramius der. Hvis begge partnerne ikke har spilt før, så vil co-op sikkert være like uforutsigbart som one-player.

Lenke til kommentar

Ser helt utrolig ut ja :) Driter vel egentlig i online delen her, av grunnene andre har nevnt over. Har enda ikkje fått testet BETA`en, finner aldri spillere...så ja.

Uncharted = single player nytelse!

MEN, er selvfølgelig positivt at dem legger med Coop og online uten at det ødelegger spillet for oss som elsker single player * kremt RE5*

Lenke til kommentar
Jepp. I tillegg blir hovedhistorien mer spennende siden man aldri vet hvem som kommer til å dolke deg i ryggen, noe som er meget viktig i Uncharted-historien.

Med en co-op partner som skal følge deg gjennom hele spillet blir det jo ganske forutsigbart.

Må nok si meg enig med Ramius der. Hvis begge partnerne ikke har spilt før, så vil co-op sikkert være like uforutsigbart som one-player.

Man vil jo alltid vite at karakteren som er sammen med Drake(det være seg Elena, Sully eller hun andre dama) alltid kommer til å være, og den karakteren vil ikke dø eller forråde deg. I det originale Uncharted visste man jo f.eks. ikke om Sully var snill eller slem før spillet var over.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Nettopp funnet litt offisiellt fakta på Naught Dogs offielsielle sider:

* Spillet vil ha 40% puzzle solfing og 70% action.

* Det vil bli til sammen 90 min med cut scenes (mellomsekvvenser), altså der de snakker osv.

* Det vil bli 4 vanskelighetsgrader: Easy - Normal - Hard og Crushing.

* Uncharted 2 skal utnytte 100% av PS3`ens maskinvare.

* Spillet kommer i Oktober.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...