janan71 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Har en gammel Dell med en 60GB disk som har begynt å lage klikkelyder. Har tatt backup av alt viktig data, men kunne ønske å behold denne maskinen slik den er i noen år til. Er det mulig å kjøpe en ny harddisk, kopiere hele innholdet i gammel disk over på ny harddisk? Tenker da på en full speiling av disken slik at det er kun å sett i den nye disken, og så virker maskinene som den alltid har gjort. Trenger jeg i så fall noe programmer for å få til dette? Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Det går an å prøve å speile disken, men jeg tviler på at det går problemfritt pga klikkelydene i disken. Ville nok satset på nyinstallasjon på ny disk. Ved speiling av disker anbefaler jeg DriveImage XML kjørt fra Ultimate Boot CD for Windows. Lenke til kommentar
Varj Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 sysresccd, bruk partimage for backup/restore av hele volume, og evt gparted hvis du trenger å endre på partisjonsstørrelsene, f.eks hvis nye disken er større eller mindre. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Er ikke Acronis bedre enn DriveImage? http://www.hardware.no/artikler/diskklonev...ir_gratis/67644 Lenke til kommentar
janan71 Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Ok, både DriveImage og sysresccd så bra ut til mitt bruk. Men hvordan løser jeg dette i praksis? Tenker da på at den bærbare kun har en HD slott. Kan det løses via USB, eller er jeg avhengig av en stasjonær maskin der jeg kan koble til begge diskene samtidig? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Har aldri prøvd via USB, men det burde fungere hvis kloneprogrammet håndterer USB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå