Gå til innhold

Hater å elske Canon

Anbefalte innlegg

Kjøpte en blitskabel (OC-E3) her om dagen. Hva kosta den? 630 spenn!!! Hæ!? Seriøst? Det er en kabel for guds skyld! Jeg er veldig fornøyd med Canon og liker produktene deres veldig godt, men seriøst, de må slappe av litt med prissettingen sin. Kjøpte også IR-triggeren deres (ST-E2) for en stund siden og vil ikke en gang si høyt hva den kosta...

Er det noen representanter fra Canon som leser dette så er det ingen problem å sende meg en 24-70mm som plaster på såret. :p

Sorry, måtte bare få dette ut av systemet. Nå skal jeg gå å leke litt med kabelen min. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er derfor man har valget om å kjøpe uoriginale som funker helt identisk og koster en brøkdel av prisen.

Det er sant, men identisk vet jeg ikke helt om alltid er tilfellet. Har hørt masse om tredjepartsprodukter som ikke akkurat kan kalles stabile. Dataene til E-TTL er vel heller ikke noe Canon gir bort til hvem som helst, så en tredjepart må "reverse engineer" (omvendt utvikling?) teknologien for å kunne tilby den. Personlig kjøper jeg heller originalt som garantert funker som forventet (men jeg synes fortsatt det er dyrt).

Elsker å hate Nikon jeg

Hehehe... Jeg og, men shhh. :innocent:

Neeeei da! Fred og kjærlighet til alle (selv om de har gått over to the dark side...).

Lenke til kommentar
det er enkelte ting som ikke er så vanskelig å reverse engineer'e. Slik som en kabel;)

Hahaha... Nei, en kabel er kanskje ikke enormt vanskelig å finne ut av. Det var mest E-TTL jeg tenkte på.

Så vidt jeg vet så var RadioPoppers de første som introduserte radiotriggere som støttet E-TTL. Og de er ikke akkurat eldgamle. Så kanskje det er litt rocket science..? :)

Men skal absolutt sjekke eBay for el cheapo-produkter neste gang. Så lenge det funker så betaler jeg gjerne mindre.

Lenke til kommentar
Nå snakker du plutselig om E-TTL trådløse triggere, som er noe helt annet en kabel som støtter E-TTL...

Men herregud! Ttro meg, jeg forstår forskjellen mellom en kabel og en radiotrigger. Det jeg prøvde å si var at hvis det er så superenkelt å reverse engineer'e E-TTL så er det rart at det ikke har kommet en radiotrigger som støtter det tidligere. Ja, jeg forstår fortsatt at det er forskjell mellom en radiotrigger og en kabel. Men jeg trodde, dumme meg, at det kanskje ikke var så lett å gjøre det med en kabel heller. Takk, nå vet jeg bedre.

La meg oppsumere: Jeg kjøpte en originaldel. Jeg synes originaldelen var dyr. Jeg liker fortsatt originaldeler. Mer enn kopier til og med. Jeg synes fortsatt originaldeler er dyre.

Takk for tips og innspill alle sammen! I'm out...

Lenke til kommentar

Det var faktisk en ganske bra dag i går. :p

Sorry, ser nå at det siste innlegget mitt låter litt mer aggro enn det var ment. Syntes bare posten jeg svarte på hørtes litt småkverulernede og nedlatende ut, men lett å misforstå. Det var ikke meninga å høres helt maniac ut.

Sorry hvis innlegget var litt krast, _DSC1233.jpg! Kul avatar, forresten ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...