Monkinaut Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Kjøpte en blitskabel (OC-E3) her om dagen. Hva kosta den? 630 spenn!!! Hæ!? Seriøst? Det er en kabel for guds skyld! Jeg er veldig fornøyd med Canon og liker produktene deres veldig godt, men seriøst, de må slappe av litt med prissettingen sin. Kjøpte også IR-triggeren deres (ST-E2) for en stund siden og vil ikke en gang si høyt hva den kosta... Er det noen representanter fra Canon som leser dette så er det ingen problem å sende meg en 24-70mm som plaster på såret. Sorry, måtte bare få dette ut av systemet. Nå skal jeg gå å leke litt med kabelen min. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 nikon sin tilsvarende SC-28 koster like mye. det er derfor man har valget om å kjøpe uoriginale som funker helt identisk og koster en brøkdel av prisen. Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 evt kikke på prisen før en betaler;) betalte 10 dollar for min ir-trigger til nikon som fungerer strålende. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Elsker å hate Nikon jeg Neida, alle merkene jekker opp prisen på ekstrautstyret. Det er vel der de prøver å tjene penger. Tom Lenke til kommentar
Monkinaut Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 det er derfor man har valget om å kjøpe uoriginale som funker helt identisk og koster en brøkdel av prisen. Det er sant, men identisk vet jeg ikke helt om alltid er tilfellet. Har hørt masse om tredjepartsprodukter som ikke akkurat kan kalles stabile. Dataene til E-TTL er vel heller ikke noe Canon gir bort til hvem som helst, så en tredjepart må "reverse engineer" (omvendt utvikling?) teknologien for å kunne tilby den. Personlig kjøper jeg heller originalt som garantert funker som forventet (men jeg synes fortsatt det er dyrt). Elsker å hate Nikon jeg Hehehe... Jeg og, men shhh. Neeeei da! Fred og kjærlighet til alle (selv om de har gått over to the dark side...). Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 det er enkelte ting som ikke er så vanskelig å reverse engineer'e. Slik som en kabel;) Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Som nbmofo sier, det er ikke rocket science.. Kjøpte en kopi av OC-E3 på ebay til 25$.. Kan ødelegge ganske mange av dem (fire med dagens dollarkurs..) før det nærmer seg prisen for en original.. Endret 4. juni 2009 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Det lønner seg virkelig å se litt på ebay av og til, ja.. Du kan feks få enkel trådløs blitsstyring for 150,-. Fungerer knall hvis du bruker blitsen i manuell modus. Lenke til kommentar
Monkinaut Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 det er enkelte ting som ikke er så vanskelig å reverse engineer'e. Slik som en kabel;) Hahaha... Nei, en kabel er kanskje ikke enormt vanskelig å finne ut av. Det var mest E-TTL jeg tenkte på. Så vidt jeg vet så var RadioPoppers de første som introduserte radiotriggere som støttet E-TTL. Og de er ikke akkurat eldgamle. Så kanskje det er litt rocket science..? Men skal absolutt sjekke eBay for el cheapo-produkter neste gang. Så lenge det funker så betaler jeg gjerne mindre. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Nå snakker du plutselig om E-TTL trådløse triggere, som er noe helt annet en kabel som støtter E-TTL... Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg betalte under 200 for min originale Canon blitskabel inkludert frakt på eBay Kjøpte ST-E2 samme sted til under 2000 også. Lenke til kommentar
Monkinaut Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Nå snakker du plutselig om E-TTL trådløse triggere, som er noe helt annet en kabel som støtter E-TTL... Men herregud! Ttro meg, jeg forstår forskjellen mellom en kabel og en radiotrigger. Det jeg prøvde å si var at hvis det er så superenkelt å reverse engineer'e E-TTL så er det rart at det ikke har kommet en radiotrigger som støtter det tidligere. Ja, jeg forstår fortsatt at det er forskjell mellom en radiotrigger og en kabel. Men jeg trodde, dumme meg, at det kanskje ikke var så lett å gjøre det med en kabel heller. Takk, nå vet jeg bedre. La meg oppsumere: Jeg kjøpte en originaldel. Jeg synes originaldelen var dyr. Jeg liker fortsatt originaldeler. Mer enn kopier til og med. Jeg synes fortsatt originaldeler er dyre. Takk for tips og innspill alle sammen! I'm out... Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 oj, men alle kan vel ha dårlige dager.. Lenke til kommentar
Monkinaut Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 Det var faktisk en ganske bra dag i går. Sorry, ser nå at det siste innlegget mitt låter litt mer aggro enn det var ment. Syntes bare posten jeg svarte på hørtes litt småkverulernede og nedlatende ut, men lett å misforstå. Det var ikke meninga å høres helt maniac ut. Sorry hvis innlegget var litt krast, _DSC1233.jpg! Kul avatar, forresten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå