Spiocder Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Hallo. Eg har i den siste tiå merka noen støylyder utafor leiligheten, men har ikke helt forstått hva det er. Så her om dagen så jeg at det var vinden som slo opp postkasselokket i veggen, for så at lokket datt ned på postkassen igjen. Jeg har 4 postkasser hengende på den veggen. Postkassene er av den billige sorten, med 2 lokk. Det ene er et heltdekkende lokk og det andre som er rett under er med en slik brevsprekk. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg enkelt kan løse noe slikt? Det er ikke noe fungerende lås til dem så det er ute av bildet. Lurte på om jeg kanskje skulle prøve å henge noe blylodd, men usikker på hvordan det blir seende ut siden jeg må i så fall henge det på undersiden av det øverste lokket. Er det noen enkle løsninger? Kanskje det finnes noen lure trix eller løsninger på dette? Kanskje finnes det en postkasse tilbehørsbutikk? Hehe. Har du et tips eller en ide? Alle tips mottas med takk! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Er ikke lokkene festet med skruer som kan strammes så de ikke henger så løst? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Finn 4 hull, finn 4 steiner, finn 4 tråder. Tre tråden gjennom dertilegnet hull, så knyter du på steinen. ???? Profit. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Finnes fleire måtar å løyse det på. 1: Få større vekt på lokkene. 2: Montere dempande materiale så det ikkje støyer. 3: Bygge noko som gir ly for vinden. 4: Flytte postkassane til ein plass der vinden ikkje får tak. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Gå på biltema og kjøp en eske med fjærer. Monter en eller to på lokket med en skrue i hver ende. En annen løsning kan være å kjøpe noen tyngre stålplater eller noe slikt, og lime de fast med tech 7 lim under lokket. Lenke til kommentar
Eunos Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Dra til en dekk forhandler og spør om å få kjøpe sånne lodd som settes på felgen, løse. De er jo små, og med teip/klister bakpå. Bedre enn lodd/stein som henger og dingler. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Jeg støtter den, lim på lodd. Dette har de også med dobbeltsidig teip på, hos slike modell/hobby forretninger som selger radiostyrte fly byggesett og slikt. Lenke til kommentar
Basmira Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Skaff deg sånne møbelknotter av filt som man pleier å klistre under stolbein o.l. Klistre noen knotter under postkasselokket npå steder hvor metall møter metall, så får du dempet lyden en del. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hvorfor ikke bare kjøpe en skikkelig postkasse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå