Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann,

I bedrifter jeg jobber var det tidligere enn win2000 AD, som senere ble byttet ut med en AD, win2003. Noe galt har skjedd under "flyttingen" av domenet, og det er generelt mye feil i event loggen relatert til DNS o.l.

Jeg ønsker da å reinstallere denne, og det er ingen Secondary AD her. Hvordan vil det bli med klientene etter denne er reinstallert? servernavnet vil bli byttet, men vi skal fortsette med samme domene navn. Vil man da oppleve denne buggen hvor klientene mister sin lokale profil og de oppretter "username.domain", "username.domain.000" etc? Evt, finnes det en workaround?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ta ned en server må alle tjenester den har flyttes et annet sted. Tar du ned den siste AD-serveren så forsvinner all info om domenet for alltid, og klientene må meldes inn i et eventuelt nytt domene med alt styret det medfører. Det er altså mye mer enn bare profiler som ryker om du gjør det på denne måten.

Jeg kan nesten garantere deg at det vil være enklere å rette opp problemene i dag dersom dere bare har èn server. Få eventuelt inn ekstern kompetanse på området hvis du ikke klarer det selv.

Lenke til kommentar
Skal du ta ned en server må alle tjenester den har flyttes et annet sted. Tar du ned den siste AD-serveren så forsvinner all info om domenet for alltid, og klientene må meldes inn i et eventuelt nytt domene med alt styret det medfører. Det er altså mye mer enn bare profiler som ryker om du gjør det på denne måten.

Jeg kan nesten garantere deg at det vil være enklere å rette opp problemene i dag dersom dere bare har èn server. Få eventuelt inn ekstern kompetanse på området hvis du ikke klarer det selv.

Dette svarte jo stort sett ikke på noe av det jeg spurte om, hehe :)

VI er 4 brukere, og det kjøres ingen tjenester på AD'en utenom default (AD, DNS og noen shares) -- som ikke er store jobben å sette opp på nytt.

Spørsmålet mitt er vedr workarounds for at man ikke skal få lokal profil fuckup på klientene.

Lenke til kommentar
Kanskje User Profile Hive Cleanup Service fra Microsoft hadde vært noe å se på?

Finnes her: http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en

Ellers ville jeg sagt en ny innstallasjon av AD er langt kjappere enn å feilsøke noe mer enn et par timers feilsøking, som fort blir til dager, ihvertfall så lenge miljøet er så lite som du nevner.

Tusen takk for tipset, skal undersøke dette!:)

Ja, helt enig i det. Har allerede kastet bort utallige timer på feilsøking og mulige solutions, men det har rett og slett skjedd noe alvorlig galt her og det er generelt veldig mye errors i eventloggen som jeg ikke finner løsning til. Kompetansen føler jeg er på plass nok by far til å gjennomføre dette. Men jeg har aldri fått testet dette med trusts og profiles i praksis :)

Flere innspill mottas med et stort takk! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...