oerhört Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 du quoter jo ikke til det jeg har skrevet, hva har online spill, gøy-faktor osv. med at vi må vente lenger på spill og at de kanskje er "gamle" og glemt da ? Du påstår (slik jeg oppfatter deg) at utviklingstid og teknikk er det viktigste for å selge spill. Jeg prøver å vise hva jeg tror folk faktisk bryr seg om å kjøpe. Hva er det du ikke forstår med sammenhengen her? Jeg for min del håper at *teknologien* etterhvert kommer over en "good enough"-terskel, ikke selve spillene. Enig. Fokus på spillutforming, historiefortelling og kreativitet, takk. Og hvis teknologien blir kraftig og enkel nok, blir det mulig å lage veldig spennende ting selv om man ikke er et stort selskap a la EA. Tror mods av kommende generasjoners spill-engines har stooort potensiale... Med mindre EA og alle de andre finner ut at det blir for slitsomt med konkurranse, og lisensierer alt av motorer og vidunderverktøy til milloner av kroner. Hvor lang tid vil det ta før alle spill kjøres på DirectX? Hvor lang tid vil det ta før Microsoft begynner å ta provisjon? Monopol er artige saker Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Med mindre EA og alle de andre finner ut at det blir for slitsomt med konkurranse, og lisensierer alt av motorer og vidunderverktøy til milloner av kroner. Hvor lang tid vil det ta før alle spill kjøres på DirectX? Hvor lang tid vil det ta før Microsoft begynner å ta provisjon? Monopol er artige saker Skrekkscenario det, ja. Tror imidlertid det stadig vil finnes spill som kan totalmoddes gratis av entusiaster - de fleste publisherne har vel fått med seg det pene salget av Halflife-esker til folk som vil spille CSDoDNatural Selection osv osv... Og dyr lisensiering av DirectX-SDK'en ville nok jagd flinke utviklere over på linux og open source-alternativer. Hmm... det hadde jo egentlig ikke vært så ille når jeg tenker meg om. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 hehe,om "drømme" spill blir virkelighet:P kansje vi lever i et spill nå? Kansje the matrix ikke er så far fetched? (selv hater jeg the matrix.. hehe) Bare noen ideer Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 halloen! tøff tråd foresten se på mulighetene. Lula 4D Så lenge det er spill så blir du vel ikke så påvirket? eller? Alle som har sett en SIKKELIG skrekkfilm vet at du fryser på ryggen og at å legge deg etterpå ikke er "like" lett. Det må iallefall en tilvenningsperiode til før en kan stige inn i en fotorealistisk verden som egentlig er rett rundt hjørnet. Tror geforce 8 kan produsere å drive minst 3 doom 3 samtidig. Men hvor virkelig vil vi ha det? VC briller, våpen (alla mus, tastatur), elektroder på kroppen som gir støt ved treff eller hopp osv.. kommer ikke på mer Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 isåfall må vi ha oppheng til fri bevegelse, skikkelig vr utstyr, og en drakt som gjør det mulig å skape kunstig motstand når du prøver å gripe noe i spillet... ser for meg at det blir litt dyrt? jeg synes det er FEDT med f.eks cell shading teknologien, som XIII, det kommende FPS spillet... jeg er også usannsynlig glad for at f.eks. Blizzard ikke prøver å gjøre WoW virkelighetstro, men faktisk går inn for "tegnefilm" looken... det blir liksom litt mer "overbevisende" med en skikkelig gjennomført tegnefilm look, enn sånn halvveis reallife... enkelte ting gjør seg ikke som "real life", spesielt det vi har vondt for å visualisere skikkelig, skjønt andre spill ville hatt utrolig bra nytte av det...f.eks. Ravenshield og slike "simulasjoner"...bilspill, flyspill osv... Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 jeg er også usannsynlig glad for at f.eks. Blizzard ikke prøver å gjøre WoW virkelighetstro, men faktisk går inn for "tegnefilm" looken... det blir liksom litt mer "overbevisende" med en skikkelig gjennomført tegnefilm look, enn sånn halvveis reallife... agree! Blizzard-spill skal være eventyr, og det burde de fortsette med i fremtida... (enda) penere grafikk, javel, ja takk... følelsen av en svær spirit-walker som står og puster deg i nakken, og ikke minst lukta av ditto i et spill, nei da går vi litt for langt... spora jeg av nå? Lenke til kommentar
carbon Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Eg har eit genialt svar som er vanskeli og forklare................ viss vi laga ei stor kule som var så stor at en kunne gå inni, og når vi gjekk så hadde vi på oss slike briller at det såg ut som en gjekk framover, ta feks. ( kula i ei datamus ) . Og når vi snudde på haudet så var det ein laser fram på brillene som lyste på veggen inne i kula og gjorde slik at vi såg skjermen gå oppover, til sides, nedover osv osv. :wink: genialt.... berre noen ville utvikla det... sikkert ikkje mange som forstod det her Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 sikkert ikkje mange som forstod det her Nå undervurderer du ditt publikum. :smile: Skjønte hva du mente jeg, det må jo være drømmen. I tillegg må vi ha smaksemulator, vind, luftfuktighet og alt. La datamaskinen ta over sentralnervesystemet! Litt skummelt, kanskje? Lenke til kommentar
carbon Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Lurer på kvifor ingen har tenkt på det før ? :-? eller det kan no hende at noen har tenkt på det, berre at dei ikkje har utstyr til og utvikle det. tipper at det kommer i ca. 2006 8) Lenke til kommentar
zoneman Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 har dere ikke sett på beond2000 der hadde de en sån kule dog den var ikke så bra utviklet enda men sån som den virket så ble bildet prosjektert utenifra på kula så bildet ble på hele kula invendig liksom ble som sagt ikke sååååå veldig bra men den var jo ikke ferdig utviklet. ang virkelighet i spill joa hadde hvert artig det men jeg vil også ha det artistik dvs som sagt av andre her i eventyrspill osv jeg vil til en vis grad ha farger osv som ikke har i virkeligheten feks hvis du ser på ff:sw de skulle liksom tilnerme seg virkeligheten men det ble mere en suralistisk verden med sterkere farger liksom litt vanskelig å forklare da. Lenke til kommentar
Über Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Maskinkravene er en stor begrensning for utvikling av grafikken og realismen i spill. Det er nok mulig å lage spill med enda bedre grafikk, men da stiger maskinkravene.Så det er nok ikke bare spillutviklerne det står på. Iflg. en eller annen likning jeg ikke husker navnet på så fordobles prosessorkraften hver 18. måned Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Iflg. en eller annen likning jeg ikke husker navnet på så fordobles prosessorkraften hver 18. måned Intel-gründer Gordon E. Moore, se http://www.digme.no/artikler/moore.html for mer informasjon. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Maskinkravene er en stor begrensning for utvikling av grafikken og realismen i spill. Det er nok mulig å lage spill med enda bedre grafikk, men da stiger maskinkravene.Så det er nok ikke bare spillutviklerne det står på. Iflg. en eller annen likning jeg ikke husker navnet på så fordobles prosessorkraften hver 18. måned En ligning som ikke nødvendigvis stemmer, bare at prdusentene følger den fordi det er det lanserings-intervallet som sørger for best inntjening for dem :wink: (med noen unntak da) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå