Gå til innhold

Skifter ut modeller

Anbefalte innlegg

Som nevnt lengre opp i tråden så har de noe på gang. Trolig en K200D-erstatter i løpet av året. (Jeg tipper 3. kvartal)

Antagelsen om at K-m er på vei ut tror jeg ikke så mye på. Jeg tror at det vil vise seg at det ryktet enten var feil eller at det kommer en overraskende, liten oppdatering av den. (K-m super og K-3 har vært foreslått som potensielle navn)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg tror og de kommer med en K-5 (K200/20 erstatter) iløpet av kort tid. Jeg tror største forskjellen på denne og K-7 vil være knapper, brytere og hjul på huset, buffer og BPS. Jeg tror de vil ha like stor skjerm, og helt sikkert samme oppløsning. HD-video virker også sansynlig siden konkurrentene har det.

Lenke til kommentar

HD videofunksjonen på en mellommodell vil mest sannsynlig bli redusert, slik som D90 og 500D er. F.eks begrenset til 1280x720p 30 fps. Men det er slett ikke dårlig det heller.

K-7 skal vistnok få oppgradert sensoren fra preproduksjonsmodellene til endelig utgave. Det tipper jeg betyr 1920x1080p 30fps, mindre ISO-støy og bedre dynamikk.

Lenke til kommentar
HD videofunksjonen på en mellommodell vil mest sannsynlig bli redusert, slik som D90 og 500D er. F.eks begrenset til 1280x720p 30 fps. Men det er slett ikke dårlig det heller.

K-7 skal vistnok få oppgradert sensoren fra preproduksjonsmodellene til endelig utgave. Det tipper jeg betyr 1920x1080p 30fps, mindre ISO-støy og bedre dynamikk.

720 eller 1080? JEg er fornøyd så lenge et slikt kamera har mikrofoninngang, slik at man kan bruke ekstern mikrofon. Da kan man først snakke om et kamera med godt bruksområde...

Lenke til kommentar
K-7 skal ha egen mikrofoninngang (stereo).

Fortunately, unlike many competing video-capable SLRs, the Pentax K-7 has a microphone jack on its left side, to which you can attach an external stereo microphone.

Forhåndstitt fra Imaging Resource.

Utstyrt med en slik.

Ooo-hoo, badass. Om de kjører den der for fullt med 1080 og gode ting, så tror jeg Pentax har skaffet seg en nisje som få andre har muligheter til å nå. Så får vi se hvor prisene havner...

Lenke til kommentar

Spørs det med 1080p. Det er kun spekulasjoner fra min side. Jeg håper det er en del av sensor-oppgraderingen nå i siste liten. Hvis det ikke skjer så blir maks oppløsning 1536x1024p 30fps (3:2-format) med mulighet for lavere oppløsninger som blant annet 1280x720p 30fps.

Ellers så må det jo bli glimrende til fotodokumentarer/reportasjer i all slags uvær.

Lenke til kommentar
Spørs det med 1080p. Det er kun spekulasjoner fra min side. Jeg håper det er en del av sensor-oppgraderingen nå i siste liten. Hvis det ikke skjer så blir maks oppløsning 1536x1024p 30fps (3:2-format) med mulighet for lavere oppløsninger som blant annet 1280x720p 30fps.

Ellers så må det jo bli glimrende til fotodokumentarer/reportasjer i all slags uvær.

Ja, for ikke å snakke om amatørfilmer. Du får kanskje "bare" 720p, men dette må være en god begynnelse for slikt arbeid. Men, vi får se. Jeg er i alle fall spent på dette.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...