Gå til innhold

[Løst]Tamron 18-270 vs Sigma 18-250, småhaster...

Anbefalte innlegg

Jeg kommer aldri til å bestemme meg hvis jeg snart ikke kjøper en linse og bli ferdig med det. Lenge har det vært avgjort at jeg skulle kjøpe Tamron, men de er bestillingsvare her og der.

Jeg trenger en linse før 12.juni, og tar nesten ikke å ta sjansen på å bestille da den evt kan bli forsinket. Snakket nettopp med en kompis og han sa hvorfor ikke velge Sigma 18-250 som er bedre objektiv. Rakk aldri å spørre hvorfor den er bedre.

Noen her som kan bidra her, hvilken som er best av de to, og hvorfor? burde jeg satse på Tamron eller gå for Sigma?

:Nikon D60:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sigma 18-250 DC er såpass ny at det er gjort lite tester på denne, så om den er bedre en Tamronen skal jeg ikke si for sikkert. Det jeg derimot har lest er at den skal ha raskere autofokus, noe som var et av ankepunktene med Tamron.

Sigma har generellt sett også litt mer solid matrialvalg i sine objektiver, om det gjelder her også skal jeg heller ikke si for sikkert da jeg ikke har sett dette objektivet.

Alt i alt så tipper jeg at forskjellen mellom disse to kommer til å være nokså små. Så uansett hva du velger er det neppe kritisk.

Lenke til kommentar

Takk for respons, hmm... ser at Sigma veier litt mer da. som sagt jeg er ikke kjent innen kamera, startet som ny hobby (dyyyyr hobby også). jeg skal ha de med autofokus i baktanke, og håper noen andre bidrar med her også :)

Endret av Ohny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...