Gå til innhold

Passord på mine dokumenter


Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp her. Jeg har to disker på maskinen min. Jeg valgte å bytte målplassering på mine dokumenter til den største harddisken(opr.sys. mitt ligger på den minste disken)pga bedre plass til å lagre filer og nedlasta ting.

 

Jeg sitter i et lokale hvor det til tider befinner seg andre mennesker, derfor valgte jeg å sette passord på maskinen min(dvs når jeg logger meg inn på windows må jeg oppgi et administratorpassord)

 

Etter noen dager måtte jeg formatere harddisken min(dvs der hvor opr.sys. mitt ligger)

 

Etter formatering osv skulle jeg inn på mine dokumenter igjen(altså den som ligger på den andre harddisken) men da fikk jeg opp en beskjed hvor det stod "ingen tilgang"......hjelp hva har skjedd, jeg har satt det samme passordet som jeg hadde før formatering....Noen som kan hjelpe meg her, jeg har en del viktige dokumenter liggende i denne mappen.

 

Setter veldig stor pris på hvis noen kan hjelpe meg ut i denne saken.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Tar utgangspunkt i at du sitter på en NT-maskin (win2k eller XP).

 

Har du samme brukernavn og passord som tidligere?

 

Det som sannsynligviser problemet er at den bukeren somdu er logget på med nå ikke har tilgang til mappa. Dette kan du gi ved å gi brukeren din tilgang til den ønskede mappen. Dette finner du under permisions etter å ha høyreklikka på mappa. Gi brukeren din fulle rettigheter og du har løst problemet...

 

Lykke til!

 

-joko-

Lenke til kommentar

Tror dessverre ikke det holder. Du må i tillegg bytte "owner".

Aktuell mappe -> Properties -> Security -> Advanced -> Owner

Her velger du den brukeren som skal "eie" mappen, og kryss av nederst for "Replace owner on subcontainers and object".

 

Da burde alt komme i orden :)

Lenke til kommentar
Takk for svaret. Jeg har samme br.navn og passord.

 

Når jeg høyreklikker på mine dokumenter-går inn på deling og sikkerhet, så er det ingen steder jeg kan gi meg selv tilgang til å lese innholdet.... :shrug: andre forslag?

Høres ut som du bruker "Simple file sharing" og den må du deaktivere.

Windows Exlporer -> Tools -> Folder options -> View

Helt nederst på den listen, finner du alternativet "Use simple file sharing (Recommended)".. Og den må IKKE være krysset! Den skal altså være deaktivert.

Da tenker jeg ting skal løse seg (igjen) :)

Lenke til kommentar

Pantheon har delvis svaret ja :)

 

Hvis du kjører WinXP høres det ut som om du kun har enkel fildeling, dette er default ved nyinstallering. Det du må gjøre for å få frem security, advanced osv er å gå inn i utforskeren og endre folder options, deretter må du ta bort krysset der det står simple filesharing.

 

Blir litt knotete dette, sitter på jobb og der har vi desverre ikke winxp her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...