danno_O Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Hei. Jeg har bestilt et par ADAM A7 monitorer og lurer på hvilke kabler jeg trenger mellom monitoren og Mac'en min? Har ikke bestilt nytt lydkort enda så det blir vel noe sånn som 2xXLR Hann --> Minijack Hann? Bilde av baksida av monitoren: Lenke til kommentar
avo Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Hei. Jeg har bestilt et par ADAM A7 monitorer og lurer på hvilke kabler jeg trenger mellom monitoren og Mac'en min?Har ikke bestilt nytt lydkort enda så det blir vel noe sånn som 2xXLR Hann --> Minijack Hann? Bilde av baksida av monitoren: Nei, siden MAcen har minijack, ubalansert er det bare tull å koble til XLR inngangen. Bruk minijack -> phono. Forøvrig underlig at du skriver fra monitor til mac - vanligvis tenker mann samme retning som signalet, alså fra mac til monitor ;-) XLR Hann --> Minijack vil trenge et dempeledd, siden det er betraktelig høyere signalnivå på XLR. På Minijack --> XLR derimot vil du slettes ikke ha noe demping, siden minijacken gir for lavt signal i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Trenger vel ikke bruke XLR, det er jo RCA kontakt. Minijack til RCA overgang er kurant vare. Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Takk for svar. Trenger vel ikke bruke XLR, det er jo RCA kontakt. Minijack til RCA overgang er kurant vare. Er det bedre å bruke Minijack --> RCA enn Minijack --> XLR? Hva er forskjellen på balansert og ubalansert? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Som avo sier, bare tull å bruke XLR her. Det kan være fordel å kjøre balansert, men ikke uansett. http://en.wikipedia.org/wiki/Balanced_audio Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Ok nå skjønte jeg det. Takk for hjelpa! Hvis jeg skulle kjøpt et lydkort en gang som var "balansert", ville det da lønne seg med XLR (eller har jeg misforstått helt nå? )? Lenke til kommentar
avo Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Ok nå skjønte jeg det. Takk for hjelpa! Hvis jeg skulle kjøpt et lydkort en gang som var "balansert", ville det da lønne seg med XLR (eller har jeg misforstått helt nå? )? Du har skjønt det! (men for kobling mellom maskin og noen kjipe monitorer vil ikke ballansert gi noe hørbart utslag uansett - om ikke du skal ha laaaange kabler) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå