Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama ble brått uinteressert?

Gjest Guest_Usikker_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Usikker_*

hei, gutt 18 her

long story short - har kjent ei jente i rundt 4 år, som i treffes på en klubb noen timer annehver uke. har vært en del(les: masse) flørting hele tiden, men siden hun har hatt diverse problemer har jeg ikke gått videre før nå nettopp. for eksempel har hun aldri vært seg selv; spiller en annen rolle i alle sosiale sammenhenger. hun har også vært ganske lukket og redd for på noen måte å blottlegge sine personlige tanker etc.

så for en seks uker siden-omtrent gikk det litt lenger, og vi bestemte oss visst for å bli sammen. i løpet av kort tid la hun ut om hvordan hun lenge har sett på meg som en spesielt god venn og at hun virkelig stoler på meg. så fikk jeg høre en kortversjon av hennes livshistorie - alt over e-post vel å merke. hun klarer ikke snakke om følelser ansikt til ansikt. ironisk nok, siden det visstnok er gutten som skal slite med dette...

så i starten sendte hun meg meldinger hver morgen og kveld - ja, dere vet jo hva det går i der. svarte selvsagt på dem, og sendte mye på eget intiativ. så plutselig sluttet hun å gjøre det, og bruker nå lang tid på å svare på meldingene mine, hun har ikke initiativ til samtaler på msn og virker mye mindre opptatt av å finne en anledning til å treffes(hun bor 1,5 timer unna).

jeg gjør alt jeg kan for å forstå henne og for å gjøre at hun føler at jeg bryr meg om og er glad i henne, men hun gir nesten ikke respons - dette henger jo slett ikke på greip. hvordan skulle hun gå lei av meg så fort? hun sier det er fordi hun er veldig opptatt og ting er hektiske og at det vil bli annerledes til sommeren, men hvis hun savner meg sånn som for en måned siden ville hun vel absolutt ha prioritert 30 sekunder til en sms.

så jeg skjønner ikke helt hva dette kan skyldes. hun er min første kjæreste så jeg vet ikke om det er en klassiker eller noen form for normalt i det hele tatt, men kanskje noen har sett noe lignende? har jenter andre behov enn gutter når det kommer til emosjonell stimuli? eller tror hun at alt er helt i orden når jeg sender henne meldinger; at dette er et tegn på at jeg fremdeles føler som jeg gjorde for henne, og at hun derfor ikke trenger svare? jeg føler nesten at jeg blir utnyttet om jeg ikke visste bedre, men når man ser på hvordan hun har hatt det før kontra meg, og hva vi har fortalt hverandre om oss selv, er hun potensielt langt mer i "faresonen" enn meg. ikke at jeg vil såre og tråkke på henne om det blir slik at jeg slår opp, det ville jo være slemt... tror ikke hun frykter det heller. men ved et brudd tror jeg det blir langt verre for henne enn for meg, men hun hadde også sagt de første dagene at hun ikke ville jeg skulle være glad i henne på grunn av problemene hennes men på grunn av personligheten hennes - var derfor hun ikke fortalte meg personlige ting før. men nå virker det som et forhold er så lavt prioritert at jeg nesten ikke klarer å bry meg om å prøve å holde på det av en annen grunn enn at jeg kommer til å såre henne om jeg slår opp. selv om hun er min første kjæreste er det sånn fatt at jeg vet jeg ikke ville hatt problemer med å finne noen andre, men jeg vil gjerne være sammen henne uansett - bare hun kunne vie meg mer oppmerksomhet. jeg tror ikke hun innser at hun gjør noe feil som kan slå tilbake på henne... kanskje?

eller er jeg en egoistisk drittsekk? vi gutta har jo gjerne et sånt rykte på oss...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_Celine_*

Hun høres ut som om hun er litt usikker på seg selv/lavt selvbilde... Kanskje hun er redd du skal droppe henne, og det er en beskyttelsesmekanisme som slår inn? Mulig hun er redd for å bli såret. Dette er det du som vet best, som er kjæresten hennes. Men det kan hende hun trenger bekreftelse på at du er der for å bli (vet du har gjort det), og at du kan fortelle henne én gang til hvorfor du vil ha akkurat henne.

Når man går inn i et forhold kan det være skummelt fordi man gjør seg så ekstremt sårbar. Du sa jo hun ga inntrykk av å ville ta det litt sakte. Kanskje beskytter hun seg ved å ikke være for ivrig, men holde deg litt distansert ift meldinger og følelser.

Eller?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Usikker_*

takk, føler meg litt bedre etter at du kom med litt av det samme som jeg tenkte selv. jeg prøvde å tenke litt omvendt av det man vanligvis kanskje vil - at jeg ikke skulle finne en grunn som passet til handlingene hennes, men heller forestille meg at jeg hadde handlet slik som henne og så komme med en grunn jeg teoretisk sett kunne brukt for å være slik - og det eneste jeg kunne komme på var hvis hun var veldig redd for at jeg skulle gå fra henne, og at hun ville

a) ikke virke innpåsliten

b) gjøre seg "kostbar"

- begge i så fall for det du sa, videre bekreftelse på at jeg ville ha henne. jeg får vel se hvordan det går. kjipt at jeg ikke ser henne før tidligst tirsdag(og sist var lørdag), siden det er ca. umulig å tolke det hun gjør og sier når det ikke er ansikt til ansikt.

jeg vet jo at hun har et dårlig selvbilde, så hvis det er en "generell regel" at dårlig selvbilde eller selvtillit fremprovoserer slik atferd, kan jeg vel ta det litt mer med ro... selv om det er frustrerende at jeg lettere ville tolket det som et signal om at jeg skulle gå vekk, enn at hun ønsket meg nærmere. men hun er også ganske annerledes ansikt til ansikt; der føler hun seg også kanskje tryggere siden hun faktisk har meg fysisk i nærheten og

1. vet at jeg er der og i alle fall ikke vil forsvinne hvert øyeblikk

2. kan tolke mer enn tekst jeg skriver til henne, f.eks kroppsspråk

:-)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Celine_*

Jeg hadde det litt på samme måten selv før. Ville ikke mase og virke innpåsliten i forbindelse med enkelte gutter. Tenkte at hvis jeg var den som var minst keen, så ville jeg iallefall ikke tape ansikt hvis jeg ble avvist/ditchet. Jeg var redd for å bli avvist, rett og slett. Så kanskje kjæresten din mer eller mindre bevisst fremprovoserer dette fordi hun er redd. Hun er redd det er hun som går såret ut av det, og kanskje gnager tankene om at du er med henne fordi du synes synd på henne. Selv om det ikke i virkeligheten er realistisk.

Som sagt: Fortell henne at du ikke har tenkt å gå din vei, og hvorfor du liker akkurat henne. Eller du kan få henne til å åpne seg ved å si at det er ditt første forhold, og at det er nytt for deg også. Kanskje du også har noe du sliter med? Muligens er det lettere for henne å fortelle hvis du viser at du ikke er perfekt du heller, og at du også er usikker iblant.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Usikker_*

men jeg har hatt omtrent akkurat det samme atferdsmønsteret mot henne i alle fall de siste to årene - det er bare hennes som har forandret seg(i forhold til åpenhet etc.). skulle hun forelske seg i meg og så miste interessen etter én måned når hun alt har vært vant til den samme atferden i så lang tid på forhånd?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Usikker_*

jeg skal ikke nekte for at jeg ikke synes jeg føler det samme for henne, men det er jo fordi hun har endret atferd så radikalt helt plutselig - jeg har ikke oppført meg noe annerledes mot henne. jeg forstår ikke helt hvordan hun skulle miste følelsene sine bare sånn av ingenting.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Usikker_*

med andre ord skulle jeg gjerne hørt noen andres kommentarer dersom det er noen som kan forklare at "vel, sånn er jenter" eller noe...

Lenke til kommentar
Gjest gjest_jente
med andre ord skulle jeg gjerne hørt noen andres kommentarer dersom det er noen som kan forklare at "vel, sånn er jenter" eller noe...

det kan virke som om du ikke er så interessant for henne lenger. hun har vel fått det hun ville av deg, og nå er du ikke så spennende lenger. mitt tips for å finne ut hva hun egentlig føler er å ha en samtale med henne hvor du legger kortene på bordet og spør om det du egentlig lurer på. hvis du gjør det på en hensynsfull måte, og ikke høres anklagende ut, er det den beste sjansen du har til å finne ut hva hun føler. å gå rundt å tolke henne kommer ikke til å føre til noe konstruktivt.

Lenke til kommentar

Krav til å poste ved bruk av gjestefunksjonen er at innleggene er av sensitiv og alvorlig art og at man ønsker å unngå å få slike personopplysninger knyttet til sin person. Ordningen med gjestefunksjon er til for å gi brukere et utvidet tilbud og mulighet til å kunne sikre seg anonymt om temaer som er av sensitiv art, så vær så vennlig å ikke ødelegg dette med useriøse innlegg.

Ved stadig misbruk av denne ordningen vil den bli fjernet.

Til informasjon er sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert som informasjon om seksuelle forhold og helseforhold.

De innleggene som har kommet til nå får under tvil stå igjen grunnet kvalitet. Men fra nå av vil poster som bryter med dette slettes uten varsel.

(Som vanlig skal ikke denne posten kommenteres. Send evt. en PM)

Lenke til kommentar

den første gutten som kommer innom her og svarer deg vil skrive noe sånt som det.

Endret av pwned
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...