Kloever Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Jeg har virkelig ikke råd til å være syk, må komme meg på jobb siden jeg ikke er i en jobb hvor jeg kan sitte hjemme og heve lønn. Hvordan blir man frisk i en fei? Utenom å drikke mye vann, få i seg c-vitaminer og hvile mest mulig. Endret 3. juni 2009 av Kloever_2 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Når det først har slått ut i full blomst er vel de fleste enige om at det er begrenset hva man kan gjøre. C-vitamin som du er inne på må tas i doser som ligger langt over RDA på 60mg pr dag om det skal ha noen effekt. Det er dem som mener man kan halvere tiden sykdomsforløpet tar når man tar effektive doser av C-vitamin. Husk at du også trenger bl.a. sink for at immunforsvaret skal fungere, så pass på å spise litt sunt det du orker og ting som inneholder mye mineraler som f.eks nøtter. Hvitløk og honning er effektiv, men ikke varm opp honningen. Hvis du vil se på kosttilskudd har du ting som Olivenblad ekstrakt og Citrocept. Rød Solhatt er også et velkjent virkestoff, men kjøp rett type. A Vogel er bra og har Echinaforce på tinkurflaske. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg har virkelig ikke råd til å være syk, må komme meg på jobb siden jeg ikke er i en jobb hvor jeg kan sitte hjemme og heve lønn. Enten går du jobb syk eller blir hjemme, forkjølelse er noe som går sin gang samme hva du prøver. Er du ansatt eller jobber du med enkeltmannsforetak? Som ansatt har du krav på sykepenger. Vidor: C-vitamin er vannløselig; det kroppen ikke bruker, går ut med urinen. Blir som å helle vann i et glass, det vil renne over til slutt. Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg har virkelig ikke råd til å være syk, må komme meg på jobb siden jeg ikke er i en jobb hvor jeg kan sitte hjemme og heve lønn. Enten går du jobb syk eller blir hjemme, forkjølelse er noe som går sin gang samme hva du prøver. Er du ansatt eller jobber du med enkeltmannsforetak? Som ansatt har du krav på sykepenger. Vidor: C-vitamin er vannløselig; det kroppen ikke bruker, går ut med urinen. Blir som å helle vann i et glass, det vil renne over til slutt. Jeg jobber deltid og setter meg opp på vakter, har bare to faste dager i uka. Tror ikke jeg kan sette meg opp på flere dager og bare være syk med lønn. Mengder med c-vitaminer virket ikke som en veldig god idé, men får kanskje prøve solhatt og/eller honning. Hva med cura med? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Det du sier ang. C-vitamin er helt riktig. Du trenger det tilført jevnlig. Goggle: Super C-complex En annen lite kjent stykke fakta er at askorbinsyre ofte framstilles kjemisk av syrebehandlet maissirup. Dette gir 50% D-askorbat som kroppen ikke klarer å utnytte, derfor virker det irriterende. Den reelle dosen er derfor ofte halvparten av det som står på boksen. Hvis det er ren L-askorbat kan du regne med at produsenten har skrevet det på boksen og utnyttet det i markedsføringen Det beste er å få i seg naturlige C-vitaminer, deretter kan du se etter kalium L-askotbat og en type C-vitamin som er løst i fett. Jeg bruker selv råmelkstabletter med en gang jeg kjenner symptomene og klarer ved hjelp at det og appelsinjuice, samt te av anis, kanel og kardemomme og knerte de aller fleste oppblussene så lenge man gjør det med _en_ gang man merker kribling i halsen. Endret 4. juni 2009 av vidor Lenke til kommentar
Bob Dick Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg pleier å dra på jobb selv om jeg er forkjøla, og det virker som det beste etter mine erfaringer. Skal hvertfall litt til før jeg blir hjemme... Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg har vært forkjølet nå i snart 15 dager og nå har jeg faen meg fått nok. Har tenkt å bade på søndag og stirre døden i hvitøyet(lol) og slik skal jeg slakte ned forkjølelsen min psykisk. Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg pleier å dra på jobb selv om jeg er forkjøla, og det virker som det beste etter mine erfaringer. Skal hvertfall litt til før jeg blir hjemme... Min jobb går ut på å sitte og snakke i telefonen hele kvelden, da sliter jeg når jeg er forkjøla. Lenke til kommentar
Painapple Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 det er vel ikkje så mye du kan gjøre etter du er blitt sjuk. du får heller gjøre noe forebyggende til neste gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå