sdf123 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg har trekt nettverkskabler til flere rom i huset og samlet dem i en bod, i boden har jeg allerede adsl-modem og en router. Men jeg ønsker å lage en pen løsning, slik at jeg feks kan koble alle kablene til et patch panel(det det heter?), og er det vanskelig å koble kablene til det? Og hvor kjøper man et sånt, trenger ikke et med mer enn 5 tilkoblinger ca. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) jeg kjøpte mitt patchepanel og veggkontakter fra CdlMicro i england da de er svindyre i norge. har dette panelet med 16porter. skal du ha noen veggkontakter som f.eks 4port cat5e som jeg har bak tvn må du også ha monteringsboks som denne. tror mitt stæsj med 16port panel, 2x4port kontakter, 2x1port kontakter og en 2port kontakt (med monteringsboksene) kom på en 460kr med porto. du trenger gjerne også: Wiring Impact Punch Tool - brukes for og feste kablene i panel/veggkontakter. RJ45 Network Cable Crimp with Cable Cutter 2-set Toolkit - om du skal sette plugger på kabler OEM RJ45 Network Crimp Plugs (20-pcs) - 20pakkning plugger for nettverkskabel U-Style Wall Mount Holders (100-Pack) - veggfester for nettverkskabel langs list etc de er totalt ca 130kr fra de hyggelige kineserne ferdig levert selve monteringen er ikke noe hitech akkurat, du stripper av ytterplasten så du har de 8mindre inni så for panel/veggkontakt bare presses de nedi plassene sine med verktøyet (er markert med farger bakpå panelet og kontaktene jeg kjøpte med hva skal hvor). så gjerne lage 5-10 korte 20-30cm patchekabler fra panel til router. Endret 4. juni 2009 av cruzader Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Hos min far brukte jeg dette fra clas ohlson. Ser produktet er utgått, men det kan jo være det finnes i butikkene enda. Selv har jeg 6 punkt i boden, disse er satt opp av elektriker. Han brukte da 3 dobble elko rj45 påveggbokser. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Slenger inn ett sidespørsmål her. Noen tips til hvordan man kan spore opp og/eller finnt ut hvilke kabel som går til hvilket rom: vi snakker her om 50-60 kabler som kommer ut av ett hull i en vegg uten merking. Kablene går til diverse lokaler men vet ikke hva/hvem og hvor Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Slenger inn ett sidespørsmål her. Noen tips til hvordan man kan spore opp og/eller finnt ut hvilke kabel som går til hvilket rom: vi snakker her om 50-60 kabler som kommer ut av ett hull i en vegg uten merking. Kablene går til diverse lokaler men vet ikke hva/hvem og hvor Du kan koble til en slik http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2535 i andre enden for å teste hvilken kabel det er. Hvis den er korrekt koblet skal den da telle fra 1-8. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå