Gå til innhold

må bytte jobb

Anbefalte innlegg

Pga helsen må jeg bytte jobb, men kan ingen ting annet. (hatt spes jobb)

så har sittet å lurt på hva jeg kan tenke meg, ikke hva NAv bil presse meg inn i, og som jeg ikke har den fjærneste intresse av.

Jeg kunne tenke meg å jobbe som ass. på natt på en demensavdeling eks. <eller en ungdomsinstitusjon.

Jeg kan ikke ta tung pleiejobbing. Kunne tenke meg en institisjon med oppegående eller mere friske eldre om dere skjønner.

SÅ ER DET SLIK, JEG HAR INGEN PEILING PÅ DISSE YRKENE.O UTDEANNELSE I DETTE.

Bruker kommunen ufaglærte på natten?

Jeg er godt voksen, kansje det blir et pluss?

er det noen som vet? og er det muligheter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Som regel vil nok kommunene ha faglærte sykepleiere på nattevakt. pga utdeling av medikamenter, krisesituasjoner som kan oppstå når du er alene på jobb osv. Du risikerer også å måtte løfte og "styre" med brukere som har falt ut av sengen og ikke kommer seg opp, sklidd på gulvet på vei til/fra toalettet osv. Har fått inntrykk av at det er ganske langt mellom fysisk friske eldre på institusjoner (og du kan få hendene fulle med pasienter som "bare" er demente også...)

Ungdomsinstitusjon eller omsorgsbolig er vel mer egnet vil jeg tro. Sistnevnte er gjerne litt avhengig av brukerne, ettersom de kan være alt fra personer med psykiske lidelser, syndromer og skader til tungt pleietrengende. Men jeg vil absolutt anbefale deg å ta en telefon og evt. avtale et møte, det er stort sett alltid behov for folk og det er givende arbeid. :)

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...