dePt Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Tester ut nytt hus så jeg prøver og feiler litt. Kanskje litt for kjedelig motiv for noen, men jeg mener det har en behagelig ro over seg. Skutt i JPG og skarpet litt opp i PS i etterkant. Klonet også bort noen støvkorn. Tatt med Canon 40D + Canon 70-200mm f/2.8 Exif: Blender: f/7.1 Lukketid: 1/2000 sek ISO: 400 Brennvidde: 70mm Fyr løs! Endret 3. juni 2009 av dePt Lenke til kommentar
ozone Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Pent bilde som gir meg ro i sjelen, og en lyst til å ta en robåt og bare drive rolig rundt mellom disse holmene Bra komposisjon. Litt lite kontrast. Men det kommer vel av dis i luften. Hvorfor brukte du ISO 400? Med ISO 100 hadde du fått en lukkertid på 1/500s, som fremdeles er MER enn raskt nok til et stillestående motiv som dette! Lenke til kommentar
dePt Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Hehe, må innrømme at kamera sto innstilt på autoISO, noe som visstnok alltid vil gi meg ISO 400 i M-modus. Mye å sette seg inn i med nytt kamera. Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) det gir deg 400 dersom du har undereksponert. dersom du hadde satt høyere lukkerhastighet ville iso'en blitt redusert. Du burde prøve å få litt mer ut av dette bildet, slik det er nå er det veldig kjedelig. Tror det er mye i himmelen og resten forsåvidt også som gjemmer seg. Endret 4. juni 2009 av nbmofo Lenke til kommentar
dePt Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Oi da. Ser mye av detaljene, i himmelen spesielt, forsvinner når jeg legger det ut her. Hvordan unngår jeg dette? Lenke til kommentar
dePt Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Prøver å dra litt i spakene i photoshop. Her er en versjon med lysere himmel og forhåpentligvis litt bedre kontrast også her. Tar dette seg bedre ut? Edit: Nå har jo mye av detaljene i selve fjellet stukket av. Hjelpes. Mulig jeg prøver meg på en versjon til senere. Tips? Endret 4. juni 2009 av dePt Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 du må velge rett fargerom. sRGB? Lenke til kommentar
dePt Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Bruker sRGB ja. Andre ting? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå