Gå til innhold

liker ikke andre hunder


Anbefalte innlegg

Har en rottis på tre år. Er kastrert.

Bor på landet,den får masse trim. En sosial,glad hund. Glad i folk,dyr,barn. Alle er veldig overrasket over den gode hunden.

hele grenda har hunder som han er sammen med, om ikke hver dag,så veldig ofte.

Så er det slik at noen liker han ikke, og det skaper problemer. NOEN ANDRE OVERSER HAN.

Skulle jeg ha truffet på en fremmedhund på tur, så vil jeg ikke klare å holde den,så forbannet er den.

Jeg forstår det ikke hva som skjer. Han er veldig godt sosialisert med andre hunder siden den ble født.

Eks. ser han en shæfher når vi er på biltur,så holder han på å rive ned bilen.

Hjrmmr er han veldig rolig. Skal ha kos, og får vist ikke nok kos...alle koser med den.

Dt er nesten slik at jeg tør ikke gå tur med den i redsel for å møte noen av typene han ikke liker.

Han har tidligere vert på kurs.

Problemet han har nå utvikllet seg for ca 1 år siden, og blir bare verre og verre.

en rottis høres godt pgså, for ande kan det være skremmende

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er nok bare såpass ung at den ikke har funnet ut om den er sjef eller ikke!

 

Har en hund på 3 år selv. Sjefer!!

 

Den sloss med nesten alle hunder med litt størrelse, bare så han (Leo heter hunden) kan finne ut om han er sjef, eller skal underkaste seg neste gang de møtes. Etter at han har slott med hunden et par ganger, og funnet ut av sin plass i forhold til denne hunden, er han ferdig, og gjør ikke noe mer med denne hunden!!

 

LYKKE TIL!!

Lenke til kommentar
Har en rottis på tre år. Er kastrert.

Bor på landet,den får masse trim. En sosial,glad hund. Glad i folk,dyr,barn. Alle er veldig overrasket over den gode hunden.

hele grenda har hunder som han er sammen med, om ikke hver dag,så veldig ofte.

Så er det slik at noen liker han ikke, og det skaper problemer. NOEN ANDRE OVERSER HAN.

Skulle jeg ha truffet på en fremmedhund på tur, så vil jeg ikke klare å holde den,så forbannet er den.

Jeg forstår det ikke hva som skjer. Han er veldig godt sosialisert med andre hunder siden den ble født.

 

Eks. ser han en shæfher når vi er på biltur,så holder han på å rive ned bilen.

 

Hjrmmr er han veldig rolig. Skal ha kos, og får vist ikke nok kos...alle koser med den.

Dt er nesten slik at jeg tør ikke gå tur med den i redsel for å møte noen av typene han ikke liker.

Han har tidligere vert på kurs.

Problemet han har nå utvikllet seg for ca 1 år siden, og blir bare verre og verre.

en rottis høres godt pgså, for ande kan det være skremmende

Det kan hende at hunden din tolker det som om han skal ta de dere møter. Du blir stressa, kanskje holder hardt i båndet, hever stemmer etc. Signal som gjør hunden din oppøset og tolker som om dere skal ta de som kommer i mot dere. Hva med å heller gå til siden når dere møter noen, få han til å slappe av i stedet? Jeg vet ikke hvordan du behandler situasjonen som oppstår, men kanskje din adferd gjør han enda mer stressa? Det kan være vanskelig å å se seg selv oppi situasjonen.

 

Og selv om han sosialisert, så betyr det ikke at han like alle andre hunder. Vi mennesker liker ikke alle vi møter vi heller, selv om vi er sosialisert. ;)

 

Nå har han jo blitt voksen og da kan adferd endre seg i forhold til da han var unghund.

 

Du skriver han får masse trim, men trimmer du hjernen? (Du skriver ikke noe om det.)

 

Til slutt, et tips kan være å dra på et nytt kurs! Selv om du har vært på ett, så er du ikke ferdig utlært. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...