Gå til innhold

Anbefalte innlegg

MUAHAHAH! driti ut, jeg satte opp en harddisk som bruker SERIELL-ATA grensesnitt, med andre ord er den RAAAAASKERE enn den disken du foreslår, OG mindre støyende( :wink: ). :D

Må bare si at det er ikke noen forskjell mellom ide ata 100 og sata150, bare så det er sakt.

http://www.storagereview.com/articles/2002...80AVV207_6.html støyen.

http://www.storagereview.com/articles/2002...80AVV207_3.html Her ser du forskjellen melleom dem?

http://www.storagereview.com/articles/2002...80AVV207_8.html Conclusion?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Seagate med S-ATA er bare en IDE disk med S-ATA interface, og er derfor nøyaktig like "treig" som den samme disken med IDE interface, skal du ha S-ATA med bedre ytelse må du kjøpe WD Raptor, den er 10 000 rpm, og yter betraktlig bedre! Nest etter er trist nok IBM's 180GXP serie, og så kommer WD SE diskene etter det! Jeg ville valgt WD SE, da de' er utrolig stabile og nesten feilfri! IBM har jeg et dårlig forhold til etter utalige totalhavari med de diskene har jeg totalt gitt opp IBM, styggvarm er de også!

Så skal du har ytelse må du kjøpe S-ATA som er 100% S-ATA, til nå er det bare WD Raptor som er det, synd den er så utrolig liten!

Skal du ha lav støy og temperatur kjøper du Seagate (samme hvilken du velger der, om det er S-ATA eller IDE, begge har 8MB cache (fåes med 2 også, men hvem vil ha det?) og ytelsen er den samme.

Vil du har mye fart, men bryr deg ikke om støy og varmeutvikling velger du IBM's nyeste serie.

Vil du har ytelse, lite støy, lite varmeutviling, og stabile disker så kjøper du Western Digital Special Edition, da får du det meste!

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar
Seagate med S-ATA er bare en IDE disk med S-ATA interface, og er derfor nøyaktig like "treig" som den samme disken med IDE interface, skal du ha S-ATA med bedre ytelse må du kjøpe WD Raptor, den er 10 000 rpm, og yter betraktlig bedre! Nest etter er trist nok IBM's 180GXP serie, og så kommer WD SE diskene etter det! Jeg ville valgt WD SE, da de' er utrolig stabile og nesten feilfri! IBM har jeg et dårlig forhold til etter utalige totalhavari med de diskene har jeg totalt gitt opp IBM, styggvarm er de også!

Så skal du har ytelse må du kjøpe S-ATA som er 100% S-ATA, til nå er det bare WD Raptor som er det, synd den er så utrolig liten!

Skal du ha lav støy og temperatur kjøper du Seagate (samme hvilken du velger der, om det er S-ATA eller IDE, begge har 8MB cache (fåes med 2 også, men hvem vil ha det?) og ytelsen er den samme.

Vil du har mye fart, men bryr deg ikke om støy og varmeutvikling velger du IBM's nyeste serie.

Vil du har ytelse, lite støy, lite varmeutviling, og stabile disker så kjøper du Western Digital Special Edition, da får du det meste!

-Chief- :woot:

Jøss, tåpelig fra Seagates side....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...