dan83 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) To flue bilder som jeg tokk nyrlig, men må si at det er ekstremt vanskelig å ta makro bilder uten flash ved base iso; altså iso 100-200!! Så det er mulig fokusen ikke sitter helt 100%!? Endret 3. juni 2009 av dan83 Lenke til kommentar
jaadd Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg likte kompen på nummer to! Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) hvilket objektiv har du brukt? Endret 3. juni 2009 av Doffeo Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 hvilket objektiv har du brukt? La meg få lov til å spørre, hvorfor lurer du på det!? Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 bildene var klare og fine og jeg ser etter et godt makroobjektiv. PS* Skal ikke stjele tråden her nå Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) bildene var klare og fine og jeg ser etter et godt makroobjektiv. PS* Skal ikke stjele tråden her nå Vell, du vill nok få klare å fine makro bilder med de fleste makro objektivene som er der ute(spesielt hvis du skyter i raw, siden du har mer kontroll i etterbehandlingen), men jeg vill anbefalle sigma 150mm makro hvis du liker å ta bilder av insekter=) Dette objektivet gir deg lengere fokus avstand, slik at du ikke skremmer insekter så lett(men alt dette vet du kanskje fra føra)!? Jeg ville også vurdert canon 100mm(eller nikon 105mm hvis du har nikon), siden de er litt rimeligere(canon siss i hvert fall) en sigma 150mm og også litt lettere! Hvis du feks har et nybegynner dslr, så vill muligens sigma 150mm bli litt tung(ubalanse), men tror ikke det vill bli noe stort problem egentlig!! Endret 3. juni 2009 av dan83 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå