Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motorhispania RX Racing 50cc vs Yamaha TZR 50cc?

Anbefalte innlegg

Hei! jeg får mopedlappen 1. juli og har sett på disse 2 mopedene en good stund, og lurer på om noen har noen meninger hvilken jeg bør velge?

Jeg bor i kristiansand, så den vil bli mest brukt rundt i byen og fram/tilbake til sørlandssenteret.

Kommer til å ta en lett trim på den (drev og kjede eller hva det er ;)

noen som har noen pluss og minus med disse 2 ?

Har ikke tenkt å bruke mer enn 16.000 på moped, så hold dere innen grensen, ikke begynn med "kjøp x 2009 modell koster 30.000 men er verdt penga" og alt det der:)

komfort og "svinger" er prioritert ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

motorhispania rx (Y)

jeg kjøpte en rx for 14.000kr og da var bare plomberingen tatt vekk og drevingen er 14 - 52 og den går i ca 105 km/t på flata og 115 km/t nedover bakke. RX - enne er veldig gode og kjøre, du sitter i en perfekt høyde og du kan legge den "deilig mye" i svingene :) størelsen er kansje litt "tynn" men sammenlignet med TZR så er det mye bedre P.G.A

TZR er ganske brei men hvis du velter når du kjører eller mopeden velter på støtta når den står i ro, sprikker kåpene med en eneste gang, det koster ca 5000kr for en ny kåpe til tzr. motorhispaniaen derimot, min velta på støtta P.G.A jeg satte den HELT feil fra meg men kåpa fikk ikke en eneste sprikke, en kompis tryna med RX - en sin i fart og kåpa fikk skraper men sprakk ikke. ny kåpe til RX koster ca 3500kr så det er jo et mye billigere alternativ.

KJØP RX :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...