Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smerter bakside hofte/høyre nedredel rygg - belastningskade?

Mountain

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg begynt å kjenne kraftig smerte i den høyre nedredelen av ryggen (vist på bilde i svart sirkel). Det gjør vondt når jeg bøyer meg bak og fram. Jeg tror det er en belastningsskade men vet ikke hvordan eller hva jeg skal gjøre for å lege skaden.

Jeg har scooter, når jeg skal sette den på støtta bruker jeg akkurat den delen av ryggen, og jeg har alltid kjent det litt i den muskelen/musklene fordi jeg må rykke ganske hardt i for å få mopeden på. I det siste tror jeg at jeg har funnet en metode som er bedre for ryggen og belaster ryggen riktig og ikke feil muskler som ikke er bygget for den type arbeid. Det er med andre ord veldig stor sannsynlighet at belastningsskaden kommer av lang tid med feil holdning og belastning av musklene i det området.

Skal jeg la være å trene rygg i en periode, eller hjelper det med diverse øvelser? ... Hva skal jeg gjøre for å lege skaden?

b991mp.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du at jeg bør ta turen til en kiropraktor eller en fysioterapaut?

Desverre så falt det ikke i smak, dessuten så virket ikke nettsiden så veldig seriøs, det virket veldig oppskrytt. Jeg kommer heller ikke til å kjøpe en guide som det over nett.

Takk for tipsene likevel. ;)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...