Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Når er det minst UP på veiene?

Anbefalte innlegg

Når er det minst sivilpoliti på veiene? Sitter sikkert endel erfaring på emnet rundt omkring :p

3? 4? 5?

Er det noen tidspunkter det er lite eller igjenting? (hvis vi ser litt utenfor Oslo)

Endret av Doffeo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørr selvfølgelig av den enkle grunn at jeg lurer på når det er minst politi på veien, og mindre risky å dra på litt.

edit* ja de er aktive 24/7. Men når bunnpunktene på deres aktivitet er spørsmålet

Endret av Doffeo
Lenke til kommentar

Erfaringsmessig har de intet "bunnpunkt" hva gjelder aktiviteten. Det eneste må være 17. mai, julaften og nyttårsaften. Men hvis det å dra på litt er det eneste man har på agendaen disse dagene, så lever man sannsynligvis et såpass trist liv at det å spikre paller i noen uker blir en hyggelig avveksling.

Lenke til kommentar
så det er like mye sivil politi klokka 20 og klokka 4?

Noe generelt svar er nærmest umulig å gi, dersom man ikke jobber i UP og kjenner til rutinene deres. Jeg for min del, har blitt tatt både morgen og kveld av sivile patruljer. Så det er ingen tommelfingerregel man kan ta utgangspunkt i.

Lenke til kommentar

Jeg regner med i vaktskiftet, de som er på jobb vil bare hjem og de som skal på jobb har ikke kommet på jobb enda.

Men nå hindrer ikke det selve arrestasjonen av deg om de ser deg.

Hva med å ikke dra på litt så du ikke kan skade andre unødvendig og heller teste på bane?

UP startet en ny sak denne uken, de skal ha mange flere kontroller og ta folk som kjører 5% fortere en grensen.

Ekstra nøye med andre ord.

Vg

adressa

Finnes ikke en dag uten at det kommer opp.

De «snille» fartssynderne skal tas

Endret av War
Lenke til kommentar

Synes det er mer politi ute om natta jeg, ofte jeg drar ut på natta bare noen hundre meter for å kjøpe mat på bensinstasjonen, da har jeg både møtt 1,2 og 3 politibiler på veien... Er da snakk om uniformerte. Hvis du absolutt skal dra på litt, kjør strekka først også snur du og venter til det ikke er noen biler. Da er du ganske trygg, men ikke 100% det er du aldri. Tror du er litt tryggere i tuneller også, men ikke helt, kan ta gjennomsnittstid osv ;)

Og de kan ha kontroller seint også, jeg ble stoppet i kontroll kvart på 12 for litt sia.

Synes det er latterlig at de går til aksjon mot de "snille" fartsynderne. Først og fremst, noen steder er kanskje fartsgrensa korrekt, men mange steder mener jeg at den er 10-20km/t for lav, bare se med en gang du kommer til sverige. Uansett, de som er farligst i trafikken er da for faen ikke de som kjører i 5 og 10 km/t for fort, det er de som virkelig kjører fort som bør tas først, samt bli flinkere på å ha narkotikakontroller for det er mye vanligere en folk flest tror å kjøre i blandt annet hasjrus. Veldig få kjører i fylla fordi de vet at de er fucked om de blir stoppa i promillekontroll, mens i hasjrus er det mindre sjanse for å bli tatt. Ser jo hver gang de har storkontroll omtrent her i lillestrøm tar de 2-3 stk som kjører i rusa tilstand. Vet om mange som gjør det selv, mange som til og med sitter i bilen å røyker mens dem kjører, men de har aldri blitt tatt....

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Min erfaring er iallefall at UP er aller mest aktiv på kveldstid på motorveien. Da er det gjerne lite trafikk og folk flest drar på litt ekstra i og med at det er så oversiktlig. Alle gangene jeg har sett UP har det vært på kveldstid, både rundt 8 tiden og utover og ved midnattstider. Rundt dagtid i 3-4 tiden så er de så godt som ikke eksisterende, kansje det kommer av at det er alt for mange som kjører over grensa likevel.

Dessuten er denne aksjonen med å ta de som ligger 5-10km/t overgrensa helt bak mål, her er det kun penger i kassa som gjelder. Fartssynderne er jo værre enn seriemordere så klart må de tas for enhver pris. :roll:

Lenke til kommentar

Finnes mange (nåja) flotte bilbaner i Norge...

Prøv ut degselv og bilen på noen av banene...

Rudskogen og ACR er de største og beste...

Sommertreffet på ACR er 12.-14.juni, siste påmeldingsfrist er i dag.!

ACR er Formel1 godkjent å dritmorro å kjøre på.!

Sommertreffet gir deg MYE kjøring også...

Ikke trest bilen, å ta livet av andre mennesker, jeg driter i om vennene dine finner deg og bilen brettet rundt et tre...

Bare ikke utsett andre mennesker for fare...

Endret av Tore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...