Kaksa Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Tenkte eg skulle kjøpe meg eit allround objektiv. Skal på øyhopping til hellas, og synst det er greitt å kunne greie meg med eit objektiv. Har Canon EOS 450D med kit, samt eit 105mm sigma macro-objektiv frå før. Ser at Elprice har det til 3495 inkludert solblender. Mens japanphoto selger det uten solblender til 3448? (Litt rart siden det virker som om det er orginalt med solblender?). Er der andre objektiv som kanskje er betre i denne klassa? Og er det så ekstremt stor forskjell på å kjøpe to objektiv til å dekke samme området, som i å ha eit som tar heil zoom-området? Vil helst slippe å skifte objektiv for ofte. Lenke til kommentar
Glenn Østerud Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Er der andre objektiv som kanskje er betre i denne klassa?Og er det så ekstremt stor forskjell på å kjøpe to objektiv til å dekke samme området, som i å ha eit som tar heil zoom-området? Vil helst slippe å skifte objektiv for ofte. Jeg har nettopp solgt min 40D med dette objektivet. Og jeg skjønner vel nå ikke helt grunnen til det salget, men nok om det. Min erfaring med dette objektivet er 90% positiv. Det leverer varene på en overbevisende måte, bildestabilisatoren fungerer godt, og AF er sikker. AF er noe treg, det er kanskje det eneste som jeg kan trekke noe ned. Om det finnes noe bedre.. Det kan jo være at Canon EF-S 18-200 er hakket hvassere, men det har jo sine svakheter det også. Canon er skarpere i den lengre enden, og har bedre stabilisator. Jeg ville uten tvil reist på øyhopping med bare dette objektivet. Dersom du har en ultra-vidvinkel (f.eks Canon 10-22) hadde jeg nok tatt med denne i sekken. Lykke til. Glenn Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Det gjekk seg til slik at eg faktisk fekk dette objektivet i bursdagsgave (Sjølvvalgt) Så fant ut at eg ikkje trengte å gå videre til Canon sitt i prisleie. Da dette sikkert er godt nok for meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå