Tor-K-El Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Hei. Jeg HAr et SIS 655 HK som støtter Dual DDR 400 brikker. Jeg har nå to stk. Twinmos DDR 400 512 http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=0&g1=13&...55&l=2&lantall=. Broblemet er at systemet er ustabilt når jeg setter minne frekvensen til 400. D et fungerer greit på 333, men jeg har lyst til å kjøre på 400. Lurer da på hvilket minne sett jeg skal bytte det i. Alternativene som jeg ser det er Corsair XMS eller Kingston. Hva er best? Forslag mottas med takk Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Har selv et gigabyte hk med SIS655 chipssett, samt 2 stk TwinMos med Winbondmoduler (tot 1024mb) Får ikke kjørt dette systemet med 2-2-2-5 instilllinger men har ingen problemer med 2-2-2-6. Har hatt disse modulene opptil DDR419 uten problemer på dette hovedkortet..... PS: Det er ingen vits å legge linker til MPX sine hjemmesider da man uansett kun får opp hovedsiden.... Det kan være at du har fått dårlige brikker eller at hk'et er et mandagskort..... Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Hmmm, jeg kan tenke meg at siden du bruker såpass store brikker i dual400 konfig, så krever de mere strøm enn default. Har du mulighet i BIOS for å gi de mere spenning? Prøv med forskjellige spenninger, og kjør memtest 86 eller DocMemory fra www.simmtester.com og www.memtest86.com Begge programmene er gratis, kjøres i DOS via oppstartsdiskett, og tester minnet. DrErling Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 PS: Det er ingen vits å legge linker til MPX sine hjemmesider da man uansett kun får opp hovedsiden.... Noe som til tider kan være vanvittig irriterende... Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Det er vel hips om happ om du kjøper Kinston eller Corsair, men jeg har en oppfatning av at du får mer for pengene når du kjøper corsair.... Det er iallefall det jeg ville gått for hvis jeg ikke var så fornøyd med de brikkene jeg allerede har.... Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 Hei! Jeg testet ut de innstillingene du hadde, 2 2 6 2, og økte vdimm med +0,1 V. I tillegg økte jeg AGP RAM'en til 128 MB. Resultatet var fryktelig dårlig, svart skjerm og svidd lukt! Va gjorde jeg galt? Etter at maskinen fikk kjølt seg ned, startet den og jeg lastet inn "failsafe" konfigurasjonen. Lurer på om d kan ha noe med innstillingene jeg gjorde på AGP'en. Skal prøve mer senere idag, men jeg vil bare sjekke at jeg gjør d riktig denne gangen :o Er det riktig med disse innstillingene? CAS Latency settings: 2T DRAM RAS Active time: 6T DRAM RAS Precharge time: 2T DRAM RAS to CAS Delay: 2T PS. Når det gjelder link til MPX, beklager jeg på det sterkeste, og det skal ikke gjenta seg. Det fungerte faktisk når jeg testet det. Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 Jeg testet CAS instillingene igjen, uten å forandre noe annet. Kjørte DDR 400MHz. Resultatet var det samme. Bortsett fra svidd lukt, da. Slet litt med å holde maskinen stabil nokk til at jeg fikk forandret innstillingene. Kjørte også en test på RAM'en, uten at den gav noen utslag på feil. Jeg lurer nå på om det er noe feil med HK'et mitt, siden du kan kjøre broblemfritt med samme utstyr og innstillinger. Forslag??? Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Huff da, dette var ikke bra.... Jeg vet ærlig talt hva jeg skal si... Det kan virke på meg som om du har fått dårlige rambrikker... Hadde selv TwinMOs sine brikker uten Winbond først, og hadde ingen problemer med å klokke disse til DDR 415, vel å merke på et hk med I845 PE chipssett. Det kan også være hk et ditt som ikke er helt hundre... Har du forresten oppdatert bios? Er det noe annet jeg kan hjelpe deg med så er det bare å spørre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå