Gå til innhold

Spørsmål om JBL ATX60

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser at det er en del her som har peil på anlegg. Noen som har noen erfaring med JBL og nærmere bestemt ATX60?

JBL er som regel bra. Kraft og dynamikk virker å gå fremst. For folk som hører på dynamisk musikk (rock, metal, hjemmekino ol) er dette en av de beste merkene spør du meg. For folk som hater små stativhøyttalere og rørforsterkere er dette veien å gå.

Cerwin Vega blir til Eltax Millenium 500 i forhold. :D

Akkurat ATX60 har jeg ikke så mye peiling på, jeg tror det er en av JBLs billigste gulvstående. Mener at de kostet 200 euro stykket i et tyskt blad. Det er en treveis bassrefleks høyttaler med 1x10" Bass 1x4" mellomtone og 3/8" titandome diskant. (veide de 20 kg pr stk mon tro? :-? )

Hvis jeg ikke husker helt feil er denne laget for det europeiske markedet. Hvis du kan tysk og søker litt finner du sikkert en test. Generelt pleier JBLs litt billigere høyttaler å ikke gå så dypt, de satser heller på å i deg skikkelig "punch" i mellomgulvet.

Selges den i Norge? Må være Hi-Fi Center-kjeden det da? Hva koster den?

Lenke til kommentar

Selges på sentret ja... http://www.hi-fi-center.no/linkman.cfm/444...34_1_2e6e2.html

Kan vel si meg enig at de ikke går like lavt som f.eks Dali AXS10k. Men disse er dyrere. Og jeg får ATX60 billig.

Så du mener at JBL er saker?

En annen ting. Er det en ulempe at dette bare er en 3-veis høytaler? F.eks de der Proson-sakene har jo mange flere elementer i sine høytalere. Her er vel kvalitet bedre enn kvalitet? (Vet ikke kvaliteten på elementene på jbl vs Proson)

Edit:skrivefeil

Lenke til kommentar

Koster 6000?! Det var kanskje litt mye? Får du dem billigere enn det? Dali axs 10K går nok mye dypere enn disse, mye mer bass har de og, men jeg ser ingen grunn til at de JBLene skulle ha noe dårligere lydkvalitet. Vil faktisk tro at JBLene låter et par hakk mer "hifi". Tror nok at Proson ikke når opp i denne sammenhengen heller. Er rommet ditt rundt en 10-15 kvm er nok JBL det beste valget av disse tre, uansett om prisen vurderes eller ikke.

Tror nesten jeg må ta en tur å høre på noe JBL på senteret, lenge siden sist nå. JBL er BRA! Innvollene mine gleder seg. :D

Lenke til kommentar

Glemte å si at jeg har kjøpt dem nå. Holder på å spille dem inn. Så jeg får testa dem etterhvert. Har en Nad AV316 til å drive dem (bruker ikke surround) Håper den holder mål.

Med høytalerene var det noen plast-pads (kan vel neppe kalle det spikes)

Høytalerene står på et teppegulv. Er det mye å tjene lydmessig på å kjøpe spikes da? (kan ikke bruke skuvspikes på den)

Så at de hadde sinnsykt dyre spikes til flere 1000 kr

:o .

Hvis jeg skulle kjøpe, hvilke burde jeg velge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...