Jo Are Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hei Har lyst til å endre kostholdet mitt til noe sunnere samt å trene mer i hverdagen, men får det ikke til. Det går bra i 1 uke så går det dårlig igjen, og slik kan det ikke fortsette. Derfor spørr jeg dere; har dere noen tips eller triks som kan bedre motivasjonen? Setter pris på svar Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 det er litt vanskelig å gi andre motivasjoner, det andre kan gi er eksempler på motivasjon som; springe raskere enn dine venner, klare 30 pushups, forbedre din nåværende helse osv... jeg selv hater å trene men er 2 ganger i uken og min motivasjon er at jeg vil inn på krigskolen, men der har de enn viss fysisk krav. mitt mål er å skore 4 på de fleste testene der. så lykke til Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Ja sant det, vanskelig å gi andre motivasjon. Jeg har jo forsåvidt litt motivasjon, men jeg begynner å tenke om det er verdt det. Må få den tanken ut av hodet. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 selvsagt er det vært det, trening gjør livet enklere fordi du vil få en større "batteri" kapasitet å gå på i hverdagslivet om du setter deg et mål om å klare x antall pushups som et eksempel er det også viktig når du kommr til det målet å finne et nytt et Lenke til kommentar
Grand Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Sett deg mål, som Ole_marius sier, at du skal løpe den runden under den tiden og ta så mye i benk etter sommer f,eks. DU kan også ta before/after bilder så du ser at du har fått framgang på utseende ditt. Lenke til kommentar
Cola911 Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) tenk på badesesongen og å få vekk manboobsa hjalp meg borte nå \o/ Endret 17. juni 2009 av Cola911 Lenke til kommentar
Encore Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Få deg en treningspartner, da blir det automatisk en konkuranse om å ta mest i benk, løpe 100 meter på kortest tid osv. Ikke tren når du ikke har lyst, prøv å ha det gøyt mens du trener. Lenke til kommentar
M.H Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Tenkte akkurat det samme da jeh begynte å trene. Men du må bare ta det selv i nakken å komme i gang. Det er ofte før man setter i gang det er værst. Når man kommer i gang er det bare moro. Nå når jeg er blitt vant til å trene er det noe som mangler hvis jeg ikke får gjort det til de faste tidene. Lenke til kommentar
Encore Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Tenkte akkurat det samme da jeh begynte å trene. Men du må bare ta det selv i nakken å komme i gang. Det er ofte før man setter i gang det er værst. Når man kommer i gang er det bare moro. Nå når jeg er blitt vant til å trene er det noe som mangler hvis jeg ikke får gjort det til de faste tidene. Enig jeg sliter faktisk med å motivere meg for hvileukene, hehe Lenke til kommentar
Kenneth199 Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Til StayN, Jeg klarer heller ikke å holde meg i ro i hvileukene, pleier å dra ned på gymmen og prøve ut nye øvelser og teknikk med lette vekter Det eneste som hjelper med motivasjonen for min del er å se fremgang og hvordan kroppen forandrer seg over tid. Å sette seg ned og skrive en liste med forbedringer, kortsiktige og langsiktige mål hjelper på. Forbedringer: Går primært inn på selvdisiplin og viljestyrke. lista bør være på 7-15 punkter legg til mer etter behov eks. Kan være at du drikker brus 1 gang i uka istedet for 5, eller slutter helt. Kan være at du skal drikke 3L vann fordelt over dagen. Kan være at du sover 8 timer i døgnet istedet for 4timer. Kortsiktige mål: Er viktig for å hele tiden se fremgang og sette seg mål som er lett utførbare, for å holde motivasjonen oppe. lista bør være på 5-10 punkter legg til nye etter behov. eks. Klare å løfte 60kg max i benkpress i stedet for 50kg, prøve etter en måned. klare å løpe/sykle en distanse på tid, og så forbedre tiden. Langsiktige mål Er sykt spennende når du nærmer deg ditt langsiktige mål. lista bør være på 1-3 punkter legg til nye når de er fullført. eks. Få en lavere fettprosent, si at du har 30% kroppsfett og målet ditt er 9-12% Delta og fullføre et maraton/sykkelritt. Eller klare å fullføre alle punktene du skriver ned i forbedringer. Lenke til kommentar
dreuf Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Mange gode tips her, men det som funker for meg er å ha noen å trene med. Når du kommer hjem fra jobb og har hatt en dritt dag, har mest lyst til å dumpe nedi sofaen med en cola og en grandis, så ringer kompisen din og er super-gira, han har jo selvfølgelig hatt en kongedag på jobb. Vips så er du på trening! Nesteuke er det kanskje andre veien det går.. Lykke til ihvertfall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå