Grindal Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 God Kveld! Jeg prøver å hjelpe foreldrene mine med å velge en ny stasjonær arbeids-PC. Jeg er ingen data \ekspert og trenger litt hjelp. Har sett på noen modeller: Hp Compaq på Mpx: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=106391 Hp Pavilion på Komplett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=461628 Jeg lurer på om disse pcene duger til bildebehandling, mail, nettbank og andre kontorrelaterte oppgaver? Og hvilkene av pcene vil du anbefale, eller flere merker eller modeller som det er verdt å ta en titt på? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Baardish Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Kjøp deler fra multicom.no og bygg selv. Lenke til kommentar
Grindal Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Takk for forslaget om selvbygging, men i dette tilfellet er det antagelig ikke tenkisk mulig. Såpass datakunnskap har jeg eller mine foreldre. De ser helst etter en fabrikkprodusert pc som er satt opp. Vennligst kom med forslag... Lenke til kommentar
Baardish Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Hva trengs? har dere skjerm / tastatur / mus / lyd / operativsystem? Endret 3. juni 2009 av Baardish Lenke til kommentar
Grindal Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Vi har alt løst utstyr som mus og tastatur. Det er selve datamaskinen vi trenger Angående selvbygging. Vil det bli billigere å bygge selv enn å kjøpe ferdigoppsatt? Lenke til kommentar
Baardish Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 jeg klarte å bygge en pc for 7,000 ,- ferdigbygget verdi er rundt 10,000. (heldig med delene + handlet smart) så, hvis du kan det er selvbygging best.. pluss at halve morroa er byggingen! men tilbake til operativsystem, har dere det? Lenke til kommentar
Grindal Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Vel, vi har Windows Xp Home Edition på cd, men vet ikke om XP er noe å satse på utover nå, siden jeg har hørt at Microsoft snart skal slutte å gi ut oppdateringer. Eller hva mener du? Lenke til kommentar
Baardish Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 hadde det ikke vært for at microsoft var noen pengeslukende, griske, griser, ville jeg personlig gått for XP. Ellers vil jeg annbefale window 7, selv om det blir noen tusen dyrere (et operativsystem koster minimun 1,000 per idag, da er det vista) Personlig liker jeg ikke Vista, men det går greit å bruke Lenke til kommentar
Grindal Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Ok, takker for svaret! Tilbake til de pcene jeg la ut linker om, kan noen fortelle meg om de brukbare eller har alternativer? Lenke til kommentar
Baardish Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Personlig ville jeg ikke gått for noen av dem. Jeg mener dette er et bedre forslag http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...3;c:100582;fl:0 Eneste problemet med multicom er at de bruker lang tid på sending, men prisene er bedre. Der kan du også mikse sånn som du vil, hvis du f.eks. vil ha et bedre skjermkort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 HP compaq pcen vil nok fungere helt greit til deres bruk Men det er selfølgelig billigere og bygge selv og da. Lenke til kommentar
Baardish Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hmm, Personlig hater jeg AMD, liker mye heller Intel. Hver sin smak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå