Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Yamaha JogR 2005, kjører sakte i oppoverbakke

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en JogR og har eit problem. Eg har tatt ut blomberinga så det er sagt, men når eg treff ein bakke kan scooteren gå frå 60km/h til 25km/h, vist bakken er skikkelig bratt og kanskje litt motvind. Kva er det som gjer dette? Er skikkelig irriterende at den ikkje trekker i oppoverbakke.

Har lavt turtal, men har stilt det opp utan resultat. Har heller ikkje gjort noko med scooteren etter eg tok ut blomberinga, MEN det gjorde ikkje forige eigar heller.

Den har gått 12500km.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Om du har for tunge variator vekter kan det også føre til problemet, hør med forige eier om han har skiftet til tungere vekter.

Tungere vekter = Lav aks - Høyre toppfart

lette vekter = Høy aks - mindre toppfart

Finn perfekte variator vekter til din trim / fart så får du både aks og toppfart helt ok :)

Lenke til kommentar
Da får eg vente til neste lønning :) Er her nokon som veit nøyaktig kva eg skal gjera? NOkon som kan veilede meg?

Bytta du ikke ringen selv? På Crash'n Burn sine sider så står det diverse guider for å gjøre slikt, du kan ta en titt der.

Da får eg vente til neste lønning :) Er her nokon som veit nøyaktig kva eg skal gjera? NOkon som kan veilede meg?

Fjerna du ikke ringen selv? På Crash'n Burn sine sider så står det diverse guider for å gjøre slikt, du kan ta en titt der.

Lenke til kommentar

De guidene der er jo hundre år gamle, kan ikke stole helt på dem da ting forandrer seg gjennom årene :)

Men selv om man fjerner variatorringen kan man fortsatt kjøre resten orginalt.

Sjekk reima, er den veldig slitt kan det være den sklir når det blir veldig tungt.

Vanlig at den drar mye dårligere i oppoverbakke når den store fjøra bak clutchen er blitt dårlig.

Sjekk om vektene er ovale/firkanta, hvis de er så bør du bytte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...