Bolivar Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hei, Har en JogR og har eit problem. Eg har tatt ut blomberinga så det er sagt, men når eg treff ein bakke kan scooteren gå frå 60km/h til 25km/h, vist bakken er skikkelig bratt og kanskje litt motvind. Kva er det som gjer dette? Er skikkelig irriterende at den ikkje trekker i oppoverbakke. Har lavt turtal, men har stilt det opp utan resultat. Har heller ikkje gjort noko med scooteren etter eg tok ut blomberinga, MEN det gjorde ikkje forige eigar heller. Den har gått 12500km. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Var det ringen i variatoren du tok ut? Når ble variatorreima bytta sist, denne bør byttes hver 5000 km, hvis jeg ikke tar feil. Sjekk også luftfilteret når du først er i gang. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Kan være kontrafjøra bak clutchen som gjør er dårlig. Hvilken plombering var det egentlig du fjerna? Hvis det var i eksos, så må du dyse opp. Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Var ringen i variatoren. Men skal variatorreima skiftast kvar 5000km? Har ikkje skifta mi sia eg kjøpte den på 6500 km. Uff da, koster dette bytte mykje? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Ny reim koster et par hundrelapper, denne klarer du å bytte selv, hvis du fjernet ringen i variatoren selv. Du gjør bare på samme måte som når du fjernet ringen. Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Hmm. Nokon tips om kvar eg kan bestille? Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Speedoptions eller MC-deler? Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Da får eg vente til neste lønning Er her nokon som veit nøyaktig kva eg skal gjera? NOkon som kan veilede meg? Lenke til kommentar
Swiffy Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Om du har for tunge variator vekter kan det også føre til problemet, hør med forige eier om han har skiftet til tungere vekter. Tungere vekter = Lav aks - Høyre toppfart lette vekter = Høy aks - mindre toppfart Finn perfekte variator vekter til din trim / fart så får du både aks og toppfart helt ok Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Da får eg vente til neste lønning Er her nokon som veit nøyaktig kva eg skal gjera? NOkon som kan veilede meg? Bytta du ikke ringen selv? På Crash'n Burn sine sider så står det diverse guider for å gjøre slikt, du kan ta en titt der. Da får eg vente til neste lønning Er her nokon som veit nøyaktig kva eg skal gjera? NOkon som kan veilede meg? Fjerna du ikke ringen selv? På Crash'n Burn sine sider så står det diverse guider for å gjøre slikt, du kan ta en titt der. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 De guidene der er jo hundre år gamle, kan ikke stole helt på dem da ting forandrer seg gjennom årene Men selv om man fjerner variatorringen kan man fortsatt kjøre resten orginalt. Sjekk reima, er den veldig slitt kan det være den sklir når det blir veldig tungt. Vanlig at den drar mye dårligere i oppoverbakke når den store fjøra bak clutchen er blitt dårlig. Sjekk om vektene er ovale/firkanta, hvis de er så bør du bytte. Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Skal skru opp no eg og ta bilde så kan dykk vise meg litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå