Gå til innhold

Hvorfor er jeg så interessert i arabisk kultur og historie ?


Anbefalte innlegg

det er på ingen måte en leik eller noe kødd. men bare lurer hva gjør meg til å like det.

jeg hører stadig mer på arabisk musikk. har begynnet å bli kjempe god i arabisk (språket)

og leser mye historisk bøker og poemer, litteratur osv

men jeg bryr meg ikke om religionen dems eller noe sånt. jeg vil ikke bli kjent i religionen dems heller. kan sefølgelig en god del fakta om det. men sån man lærer på skolen,

er dere interreserte i noen kultur. som f-eks i latin-amarika eller asia ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kontrer med et spørsmål til trådstarter jeg:

Jeg er også veldig fascinert av arabisk kultur, dog mer av den nyere sorten. I den sammenheng kunne jeg godt tenkt meg å lære arabisk.

 

Hvordan har du lært språket? Og hvor ville du anbefalt en som ikke kan noe å begynne?

Hvordan er de ulike dialektene? Er det stor forskjell på de, slik at en fra vest i Afrika ikke ville kunne forstå en fra Saudi Arabia?

 

Jeg er også fascinert av østen: Kina, Japan, Malaysia.

Endret av jale
Lenke til kommentar
Kontrer med et spørsmål til trådstarter jeg:

Jeg er også veldig fascinert av arabisk kultur, dog mer av den nyere sorten. I den sammenheng kunne jeg godt tenkt meg å lære arabisk.

 

Hvordan har du lært språket? Og hvor ville du anbefalt en som ikke kan noe å begynne?

 

Jeg er også fascinert av østen: Kina, Japan, Malaysia.

 

du må bare se på filmer/tv hvis du har mulighet, og start på en kurs. men bare lær deg alfabetet før du begynner på en kurs, det e veldig lurt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
det er på ingen måte en leik eller noe kødd. men bare lurer hva gjør meg til å like det.

jeg hører stadig mer på arabisk musikk. har begynnet å bli kjempe god i arabisk (språket)

og leser mye historisk bøker og poemer, litteratur osv

men jeg bryr meg ikke om religionen dems eller noe sånt. jeg vil ikke bli kjent i religionen dems heller. kan sefølgelig en god del fakta om det. men sån man lærer på skolen,

er dere interreserte i noen kultur. som f-eks i latin-amarika eller asia ?

 

Blitt god av deg selv eller fordi du bruker språket aktivt?

Selv kan jeg styre meg for store deler av musikken innen arabyia. Selv om libanons damer som vrikker på seg ikke akkurat er noe vondt syn :D

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...