Lucho Gonzalez Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 det er på ingen måte en leik eller noe kødd. men bare lurer hva gjør meg til å like det. jeg hører stadig mer på arabisk musikk. har begynnet å bli kjempe god i arabisk (språket) og leser mye historisk bøker og poemer, litteratur osv men jeg bryr meg ikke om religionen dems eller noe sånt. jeg vil ikke bli kjent i religionen dems heller. kan sefølgelig en god del fakta om det. men sån man lærer på skolen, er dere interreserte i noen kultur. som f-eks i latin-amarika eller asia ? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Veldig mange av oss har jo en interesse de brenner for. Din er arabisk kultur og historie. Selv så er jeg frelst på den norrøne kulturen, med religion, språk og det hele. Lenke til kommentar
Lucho Gonzalez Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Veldig mange av oss har jo en interesse de brenner for. Din er arabisk kultur og historie. Selv så er jeg frelst på den norrøne kulturen, med religion, språk og det hele. hvor gammelt er norrønt egentlig Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 fra ca begynnelsen av 800-900-tallet om man tenker på vikinger om jeg ikke husker feil her Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Norrønt språk du tenker på? Det ble jo brukt i middelalderen. Både i Norge og på Island. Stammer fra urnordisk. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Så gøy å høre, alltid greit å ha enn "sunn" intresse =) Er halv araber selv og har vært fasinert av "deres" kultur og historie, men kanskje ikke så mye som deg, hehe =) Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Kontrer med et spørsmål til trådstarter jeg: Jeg er også veldig fascinert av arabisk kultur, dog mer av den nyere sorten. I den sammenheng kunne jeg godt tenkt meg å lære arabisk. Hvordan har du lært språket? Og hvor ville du anbefalt en som ikke kan noe å begynne? Hvordan er de ulike dialektene? Er det stor forskjell på de, slik at en fra vest i Afrika ikke ville kunne forstå en fra Saudi Arabia? Jeg er også fascinert av østen: Kina, Japan, Malaysia. Endret 3. juni 2009 av jale Lenke til kommentar
Lucho Gonzalez Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Kontrer med et spørsmål til trådstarter jeg:Jeg er også veldig fascinert av arabisk kultur, dog mer av den nyere sorten. I den sammenheng kunne jeg godt tenkt meg å lære arabisk. Hvordan har du lært språket? Og hvor ville du anbefalt en som ikke kan noe å begynne? Jeg er også fascinert av østen: Kina, Japan, Malaysia. du må bare se på filmer/tv hvis du har mulighet, og start på en kurs. men bare lær deg alfabetet før du begynner på en kurs, det e veldig lurt. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg kan langt ifra flytende arabisk, men bare vær klar over at skole arabisk er litt ifra de "lokale" dialektene.. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 (endret) det er på ingen måte en leik eller noe kødd. men bare lurer hva gjør meg til å like det.jeg hører stadig mer på arabisk musikk. har begynnet å bli kjempe god i arabisk (språket) og leser mye historisk bøker og poemer, litteratur osv men jeg bryr meg ikke om religionen dems eller noe sånt. jeg vil ikke bli kjent i religionen dems heller. kan sefølgelig en god del fakta om det. men sån man lærer på skolen, er dere interreserte i noen kultur. som f-eks i latin-amarika eller asia ? Blitt god av deg selv eller fordi du bruker språket aktivt? Selv kan jeg styre meg for store deler av musikken innen arabyia. Selv om libanons damer som vrikker på seg ikke akkurat er noe vondt syn Endret 26. august 2009 av Luftbor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå