Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hei! Er det slik at når en kjører motorsykkel, med hjelm og passerer 290 km/t så får man ikke oksygentilførsel? Hvor er det luften kommer inn på en heldekkende hjelm med visir? Er det 290 km/t man ikke får oksygen ? Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Skal du kjøre sååå fort med motorsykkel? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) De fleste ordentlige hjelmer har god ventilasjon uansett! Det er nok en urban mc-legend, som om han som lettet fra sykkelen når han kom inn i en tunnel i 300km/t. Endret 3. juni 2009 av Rs125 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hm, så det burde gå bra? Skal sikkert ikke kjøre så fort, men har i planene å reise til Tyskland (og motorveien) en sommer om noen år, enten med bil eller sykkel. Har tenkt å teste bilen/sykkelen da ja. Forresten; om jeg kjører rett framover med motorsykkel/bil, er det en stor sjanse for at bilen blir ustabil og at jeg ender med å bli slengt inn i muren? Kan man miste veigrepet med så høy fart? (f.eks 275 km/t) ? Tenker da på både sykkel og bil. Takk for svar Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Det går ann å tryne i slike hastigheter ja, vil tru det er letter å havne i murveggen da også, med tanke på at du ikke har lang tid til å reagere på. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Siden hjulene snurrer veldig fort rundt vil de holde retningen ganske hardt, så sykkelen vil holde seg stabil. Med høyere fart blir det tyngre å svinge. Dette vil jo virke stabiliserende, men samtidig kan mye ske på kort tid i slike hastigheter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Ok, så det er uforsvarlig å kjøre slik dersom det går rett framover? Har ikke lyst å ende livet mitt på motorveien, men hadde vært artig å teste fart litt, ettersom jeg ikke driver med råkjøring her. (Med mindre man ser på 80 km/t som råkjøring, hehe.) Men om jeg skal reise dit er det vel sikkert lurt å ha en del kjøreerfaring, og gjerne hatt lappen et par år før man legger seg ut på slike reiser ? Om jeg skal kjøre med tung sykkel må jeg uansett vente en del år, men er vel kanskje mer sannsynelig med bil i første omgang. Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Kan sikkert være lurt å ha hadt lappen i noen år ja. Det kan sikkert være lurt å prøve med bil først så får du et inntrykk av hvor fort det er. Ta det med ro i begynnelsen, kanskje 180? så gasser du mer på når du føler deg trygg på den farta, dette med bil. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Stikk til nürburgring og lei en racerbil og kjør under kontrollerte forhold for å få prøvd litt =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Takk for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå