glhf1 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 hey, jeg skal kjøpe et nytt skjermkort og jeg sitter fast mellom disse to Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Siden begge kortene bruker Vapor-X, ville jeg nok vurdert; HD 4890 Toxic Edition. Toxic Edition er litt kraftigere rett ut av boksen, og er da bedre til et vanlig PC bygg. Om maskinen dog skulle/skal brukes til en kombinert HTPC/Gaming PC eller skal kobles til stor TV skjerm, ville jeg vurdert HD 4890 Vapor-X. Dette grunnet mer og bedre skjermstøtte uten bruk av adaptere. HD 4890 Vapor-X er også, underklokket om man kan bruke det ordet. Mindre "kraft" = mindre varme = mindre behov for kjøling som til slutt betyr lavere støynivå. Er støynivå et hett tema for deg, ville jeg også vurdert HD 4890 Vapor-X over HD 4890 Toxic Edition. Dog dem så er ute etter så pass kraftig skjermkort, er i bunn ikke ute etter støysvake skjermkort. Jeg vil heller ikke tro det er veldig stor forskjell på støynivået mellom Toxic og Vapor-X skjermkortene. Lenke til kommentar
glhf1 Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Siden begge kortene bruker Vapor-X, ville jeg nok vurdert; HD 4890 Toxic Edition.Toxic Edition er litt kraftigere rett ut av boksen, og er da bedre til et vanlig PC bygg. Om maskinen dog skulle/skal brukes til en kombinert HTPC/Gaming PC eller skal kobles til stor TV skjerm, ville jeg vurdert HD 4890 Vapor-X. Dette grunnet mer og bedre skjermstøtte uten bruk av adaptere. HD 4890 Vapor-X er også, underklokket om man kan bruke det ordet. Mindre "kraft" = mindre varme = mindre behov for kjøling som til slutt betyr lavere støynivå. Er støynivå et hett tema for deg, ville jeg også vurdert HD 4890 Vapor-X over HD 4890 Toxic Edition. Dog dem så er ute etter så pass kraftig skjermkort, er i bunn ikke ute etter støysvake skjermkort. Jeg vil heller ikke tro det er veldig stor forskjell på støynivået mellom Toxic og Vapor-X skjermkortene. ok takk for svar:) går for toxic jeg da, skal ikke koble den til en stor tv skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå