sureup Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 I en lengre tid nå så har pcen min (fra området rundt CPU'en) lagd en høyfrekvent pipelyd når jeg beveger på musa og noenganger mens pcen blir kjørt hardt. Den kan av og til lage lyder helt på samme måte som harddisken og/eller dvd-rom (hakke sjekka hva det er) når den en sjelden gang lager lyder. Altså både pipelyden fra CPU/HK og sånn jobbe-lyder fra DVD/HD er helt synkroniserte... Så er det noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? Det må være noe galt ettersom jeg aldri opplevde det før... HK: 680i CPU: E6850 OC til 3.6-3.8 Håper noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Coil noise. http://www.google.com/search?hl=en&q=c...mp;oq=&aqi= Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Er nok hovedkortet ditt som piper ja. nForce kortene til Nvidia er billig laget og har ANALOGE PWM's. Når de er analoge er det spoler der, og de bråker. Fiks? Bytt hovedkort helst, kjøp deg da ett med Intel brikkesett og du får stabilitet med på kjøpet også. Lenke til kommentar
sureup Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 aha ok tusen takk! Men fins det ingen annen måte å fikse det på enn å bytte det ut? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Du kan forsøke liming, men akkurat hvordan er jeg ikke sikker. Vet det har blitt gjort på GTX 280 skjermkort men ikke på nForce hovedkort. Enkleste er nok å bytte det ut er jeg redd, men det er bare positivt å gjøre det. Da har du dessuten unnskyldning for å gå til Intel brikkesett og oppleve fart og stabilitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå