rolvs Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hei! Tenkte i dag jeg skulle prøve Ubuntu på min stasjonære maskin, og det fungerte fint. Fikk den på internett og alt fungerte. Brukte bare live-cd. Men da jeg restartet til XP så fungerte ikke nettverkskortet lenger. Fikk bare melding om at Nettverkskabel frakoblet. Har Ubuntu ødelagt nettverkskortet? Har prøvd å reinstallere driver og alt men ingenting fungerer. Noen som har vært borti det samme? Bruker LAN kontrolleren på hovedkortet som er et Asus P4PE. Det er et Broadcom 440 nettverkskort som sitter på hovedkortet. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Kanskje en ide å prøve ubuntu igjen for å se om det er hardware eller softwareproblem. Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Kanskje en ide å prøve ubuntu igjen for å se om det er hardware eller softwareproblem. Har prøvd, og det fungerer perfekt i ubuntu. Har til og med prøvd å bytte nettverkskabel, selv om jeg jo ikke har gjort noe med den da jeg satte inn cd`en med ubuntu og boota. Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Da fant jeg problemet. Jeg restartet rotueren og det fungerte igjen. Det er en stabil router, og har aldri opplevd at den har hengt seg. Andre maskiner på samme router fungerte fint når det var problemer. Hva kan dette komme av tro? Merkelig at det kommer akkuratt når jeg har testet Ubuntu. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Hvis det er Vista eller Win7 så kan det være lurt å disable IPv6 mot enkelte routere. Utenom det vet jeg ikke hva det skulle være. Var XP så jeg. Endret 3. juni 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hvis det er Vista eller Win7 så kan det være lurt å disable IPv6 mot enkelte routere. Utenom det vet jeg ikke hva det skulle være.Var XP så jeg. Evnt oppgradere software på routeren. Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Evnt oppgradere software på routeren. Har allerede nyeste versjoen av firmwaren på routeren. Det er ikke alt her i verden som så lett å forstå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå