Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverkskabel frakoblet etter bruk av ubuntu

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte i dag jeg skulle prøve Ubuntu på min stasjonære maskin, og det fungerte fint. Fikk den på internett og alt fungerte. Brukte bare live-cd. Men da jeg restartet til XP så fungerte ikke nettverkskortet lenger. Fikk bare melding om at Nettverkskabel frakoblet. Har Ubuntu ødelagt nettverkskortet? Har prøvd å reinstallere driver og alt men ingenting fungerer. Noen som har vært borti det samme?

Bruker LAN kontrolleren på hovedkortet som er et Asus P4PE. Det er et Broadcom 440 nettverkskort som sitter på hovedkortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje en ide å prøve ubuntu igjen for å se om det er hardware eller softwareproblem.

Har prøvd, og det fungerer perfekt i ubuntu. Har til og med prøvd å bytte nettverkskabel, selv om jeg jo ikke har gjort noe med den da jeg satte inn cd`en med ubuntu og boota.

Lenke til kommentar

Da fant jeg problemet. Jeg restartet rotueren og det fungerte igjen. Det er en stabil router, og har aldri opplevd at den har hengt seg. Andre maskiner på samme router fungerte fint når det var problemer. Hva kan dette komme av tro? Merkelig at det kommer akkuratt når jeg har testet Ubuntu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...