Gå til innhold

Sony vegas krasjer når jeg skal rendre filmen..


Anbefalte innlegg

Hei, jeg vet at jeg har skrevt om dette før.. men har ennå ikke fått noen svar..

Så da er jeg kanskje alene i "verden" om dette problemet :)

 

Har en videosnutt på 30 minutter fra min datters konfirmasjon, som jeg ikke får rendret..

Har prøvet mange ganger på andre filmprosjekter, men jeg får desverre ikke rendret dem, kan kun se dem via preview..

Prøver jeg å rendre får jeg enten feilmelding om at en ukjent feil har oppstått, eller programmet bare avslutter av seg selv, etter ca 10 sekunder..

 

Dette har jeg prøvet:

Prøvet Windows xp sp2, Vista 32bit og 64 bit, og Windows7.. samme resultat..

Mer minne 6 Gb..

Oppgradert bios, første gang drepte jeg hovedkortet :blush: , fikk nytt på garantien :) så fikk jeg oppgradert bios.. men problemet er der ennå.

 

Problemet begynte da jeg oppgraderte pc`n fra amd (2*3ghz) til Intel i7 (4*2.66ghz)

Bygde en egen pc kun for videoredigering, men får ikke brukt den.. sukk

Så slik det ser ut nå, bør jeg kanskje selge den og gå tilbake til amd?

 

Har funnet på et annet (US) forum, at det er en som har hatt samme problem, hans løsning var å disable 3 av kjernene, slik at det var bare en kjerne som "jobbet", da fikk han rendret filmen.. men det er jo ikke slik det skal være..

Er det noen som vet hvordan jeg kan disable en og en kjerne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg vet at jeg har skrevt om dette før.. men har ennå ikke fått noen svar..

Så da er jeg kanskje alene i "verden" om dette problemet :)

 

Har en videosnutt på 30 minutter fra min datters konfirmasjon, som jeg ikke får rendret..

Har prøvet mange ganger på andre filmprosjekter, men jeg får desverre ikke rendret dem, kan kun se dem via preview..

Prøver jeg å rendre får jeg enten feilmelding om at en ukjent feil har oppstått, eller programmet bare avslutter av seg selv, etter ca 10 sekunder..

 

Dette har jeg prøvet:

Prøvet Windows xp sp2, Vista 32bit og 64 bit, og Windows7.. samme resultat..

Mer minne 6 Gb..

Oppgradert bios, første gang drepte jeg hovedkortet :blush: , fikk nytt på garantien :) så fikk jeg oppgradert bios.. men problemet er der ennå.

 

Problemet begynte da jeg oppgraderte pc`n fra amd (2*3ghz) til Intel i7 (4*2.66ghz)

Bygde en egen pc kun for videoredigering, men får ikke brukt den.. sukk

Så slik det ser ut nå, bør jeg kanskje selge den og gå tilbake til amd?

 

Har funnet på et annet (US) forum, at det er en som har hatt samme problem, hans løsning var å disable 3 av kjernene, slik at det var bare en kjerne som "jobbet", da fikk han rendret filmen.. men det er jo ikke slik det skal være..

Er det noen som vet hvordan jeg kan disable en og en kjerne?

 

Option - preference - video - maw number of rendering threads - settes til 1

 

Prøv å lagre prosjektet før du renderer.

Lenke til kommentar

Har prøvet det også.. men har funnet feilen :) feilen ligger hos Sony vegas.. de innrømmer feilen på deres hjemmesider.. Så jeg lastet ned demoversjonen til den nye Sony vegas, og brukt min gammle nøkkel.. og det fungerte.. så nå virker alt som det skal :)

Så mye stress for en feil som ligger hos dem..

"Under some uncommon conditions on multiprocessor machines, you may encounter stability problems when using some Waves 5.2 plug-ins."

Dette er ikke noe problem på den nyeste utgaven :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...