Gå til innhold

32 bit OS og 2 GB Ram på skjermkort.

Anbefalte innlegg

Skjermkortet mitt er et Gainward Geforce 260 - 216 med 1792 MB Ram. Problemet mitt er at jeg kjører et 32 bit OS med 4 GB ram. Alle vet jo at et 32 bit OS kun klarer å adressere sånn ca 3.3 GB ram. Men hvordan blir dette når skjermkortet mitt har nesten 2 GB ram? Vil da skjermkortet ta 2 GB og resten av maskinen kun ha 2 GB tilgjengelig? Har prøvd å lese litt om dette, men det er så mange forskjellige svar ute å går :/

Blir nok Windows 7 64 bit iallefall, men hadde vært greit å vite dette til det kommer på markedet :)

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows 7 kommer 22.oktober, iallefall i USA. Vanligvis tar det rundt 6 uker før det kommer en norsk versjon her i landet. Microsoft Norge mener det ikke vil ta så lang tid denne gangen.

EDIT: leste litt feil, trudde du lurte på når w7 kom.

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar

Du vil nok få under 2GB tilgjengelig minne i windows. Om jeg ikke tar helt feil, så vil også diverse andre tilleggskort (lydkort, nettverkskort o.l.) trenge adressering.

Under <Windows Oppgavebehandlig -> Ytelse -> Fysisk Minne -> Total> kan du se hvor mye minne windows har tilgjengelig, så trekker du fra 256MB, noe som er differansen mellom ditt nåværende kort, og det nye på 2GB. Dette vil gi deg en pekepinn på hvor mye fysisk minne du vil ha tilgjengelig med et skjermkort på 2GB.

NB. ingen ekspert på området, så du må ikke ta det som 100% fakta :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...