Mahdinho Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Før så pleide jeg å kontrollere kontrasten og lys bare via et par knapper, men nå fungerer ikke de lenger. Hva må jeg evt. gå inn på for å gjøre skjermen lysere ? Takk for svar. Lenke til kommentar
krokeen Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Det pleier å følge med programvare fra det forskjellige skjermkort produsentene, der man kan stille på dette, "Desktop gamma" osv. Håper det hjelper Lenke til kommentar
Thoren Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Før så pleide jeg å kontrollere kontrasten og lys bare via et par knapper, men nå fungerer ikke de lenger. Hva må jeg evt. gå inn på for å gjøre skjermen lysere ? Takk for svar. Skjermsvikt? Lenke til kommentar
Mahdinho Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Det kan være skjermsvikt, men er det noe jeg kan fikse i kontrollpanelet eller noe sånt.. Jeg skjønte ingenting om Desktop Gamma, kan du være litt mer spesifisert ? Lenke til kommentar
Mahdinho Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Noen andre som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Christerm Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Hei! Du snakker om noen knapper. Er dette knapper som sitter fysisk på pc-skjermen? Hvilket grafikkort har du? Jeg har Nvidia selv, og jeg kan enkelt stille på lysstyrke/kontrast vha. Nvidia kontrollpanel. Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Hvis dette er en bærbar pc kan det være at du har fått avinnstalert programmet som lar deg hurtigstyre endel ting på innebygde knapper. Hva heter PC'en ? Lenke til kommentar
Mahdinho Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 PC navn : eMachines E725 Minne (RAM) : 4 GB Systemtype : 32-biters operativsystem Prosessor : Pentium® Dual-Core CPU T4200 @ 2,00GHz 2.00 GHz Lenke til kommentar
Christerm Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Er det FN(function)+Pil opp/ned du vanligvis har brukt? Lenke til kommentar
Mahdinho Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Jeg brukte vanligvis Fn + Pil venstre/høyre for lyset ja... Endret 6. juni 2009 av Mahdinho Lenke til kommentar
Christerm Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Har googlet meg både grønn og blå nå, men det ser ikke ut til at det finnes noe særlig med dokumentasjon om denne laptopen på nettet. Kanskje denne "funksjonen" er avhengig av et program som skal kjøre i bakgrunnen? Start -> Kjør -> msconfig -> Sjekk under fanene "Services" og "Oppstart" etter programmer som er haket vekk. Har du sjekket om det er mulig å endre på brightness i Intels gfx kontrollpanel? Kjørt windows update? Jeg er helt blank, dessverre. Lykke til! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Skjer dette etter at maskinen kommer fra dvalemodus? Det samme skjer med meg, og da er eneste løsningen å restarte maskinen: HP Pavilion dv6560eo Windows 7 32 bit RC 7100 AMD Turion X2 TL-60 2 GB RAM nVidia GeForce 8400M GS Lenke til kommentar
Mahdinho Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 jeg har prøvd alt mulig, men de ser ikke ut til å virke. Lenke til kommentar
mariaK Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Jeg brukte vanligvis Fn + Pil venstre/høyre for lyset ja... Takk Der lærte jeg noe nytt! Lenke til kommentar
Emptyy Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 "In task manager, under processes there is a process running called QtZgAcer.exe if that is not running or crashed then the FN keys will not function or some may and some will no" Har ikke hatt Acer selv (emachines er eid av Acer, så antar de fungerer ca likt), så er ikke sikker om Acer'n krever noen prosesser for at funksjonsknappen skal fungere, men. Uansett, fungerer funksjonstasten med andre funksjonsnarveier? Hvis ikke, sjekk om BIOS har noen FN-alternativer som ikke er helt riktig. Å oppdatere BIOS, samt drivere kan også fungere. Siste utvei er vell en reinstallasjon. Lenke til kommentar
TitoCosta Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Det kan jo være at pæren har gått da, selv om dette skjer bare i 1/ 10,000 tilfeller så fort. Lenke til kommentar
Emptyy Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Det kan jo være at pæren har gått da, selv om dette skjer bare i 1/ 10,000 tilfeller så fort. Om backlighten på skjermen har gått, vil den være såpass mørk at det kun er mulig å skimte hva som står der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå