Gå til innhold

Hvordan få Bluetooth til å fungere på laptop?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en acer aspire med xp installert.

Jeg prøver å gå på internett via mobil og bluetooth, men jeg finner ikke noen bluetooth folder i kontrollpanelet for å aktivisere tjenesten.

Tips motas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ha bluetooth_5.0.1.1500

Bare trykk på nedtrykksboksen under WindowsXP overskriften i linken over.

Last ned filen til et sted hvor du finner det igjen.

Høyre klikk filen og pakk ut, vis filer etter utpakking og kjør setup.

Restart PC'en.

Slå på blutooth med knappen, da skal det vises et Blått lite ikon med hvit tekst nede til høyre på skjermen.

Før du kobler til mobiltelefonen gå på hjemmesiden til mobiltelefon produsenten og last ned og innstaler PCsuite programvaren deres.

Når den er installert slår du på bluetooth i telefonen før høyre klikker du på det blå blutooth ikonet og søker etter bluetooth enheter, oppgi valgfri låsekode for oppkobling, signer med samme på telefonen.

Edit ; noen skriveleif

Endret av drbuggs
Lenke til kommentar

Ved installasjon av bluetooth drivere skjedde flg.:

Det dukket opp en lang melding under installasjonen som informerte om at Microsoft ikke hadde undertegnet en protokoll derfor ble det installert passive og ikke aktive drivere for bluetooth ! ??

Hva gjør jeg nu? Kontakter Microsoft / Acer eller Widcomm ??

Tips motas med takk!

Når ovennevnte er klart må jeg gå i gang med problem nr 2.

Laptoppen er bestillt og kjøpt med bluetooth , men tydeligvis levert uten device i flg popup og forhandleren har gått konk.

Det er irriterende å ha blitt bløffet,men jeg må anta at manglende deler lar seg skaffe tilveie av andre forhandlere.

Lenke til kommentar

Selv om forhandler er konk så har importør Reklamasjonsansvar.

Mye utstyr i dag som selges med de rette "merkelappene" utenpå, men mangler programvare når det kommer til stykke.

Det der med passiv /aktiv driver for bluetooth har jeg ikke lagt mnerke til før, kanskje noen andre har råd/erfaring.

Lenke til kommentar

For å komme videre må jeg ha hardwaren på plass først, men forhandler har gått konk.

Kan jeg kreve at Acer gir meg den harwaren jeg trenger?

Hvordan finner jeg ut hvilke hardware jeg trenger?

Laptopen skulle leveres med bluetooth noe som viste seg å være en bløff.

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Nå klarer eg ikke å finne offisielle spesifikasjoner på akkurat den modellen, men de nettsiden eg har sett på har ikke nevnt blåtann en eneste gang. Hva er det som gjør at du får inntrykk av at denne modellen ble levert med blåtann? Er du sikker på at den ikke ble levert med mulighet for blåtann? Og er du sikker på at du har fått rett modell?

Uansett. Via forbrukerkjøpsloven så har du rett til å henvende deg til hvilket som helst salgsledd for å reklamere på en mangel. Det vil si, at siden butikken en konkurs så kan du henvende deg til leverandør, importør eller produsent. Problemet her blir om det er en faktisk mangel i fra produsent som gjør at du ikke har bluetooth, feilopplysning fra produsent eller om det er en overivrig selger som har lovt mer enn hva han kan holde. I det sistnevnte tilfelle så er eg litt skeptisk til om du kan kalle dette en mangel ovenfor andre salgsledd en selve butikken.

Lenke til kommentar

Jeg takker for svarene.

Det var nok en overivrig selger som slo til.

Laptopen ble av meg bestilt med bluetooth og det ble bekreftet at bluetooth versjon 2 var installert.

Beklageligvis hadde jeg ikke tid til å kontrollere der og da og derfor ble jeg lurt.

En bluetooth dongle vil kunne hjelpe, men det blir et spørsmål om å prioritere bruk av usb porter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Programmet er softwaren til dongelen som fulgte med på en liten cd.

Etter installasjonen sjekket jeg for oppdateringer,noe det ikke var, men tross dette prøver programmet å koble seg opp i flg. brannmuren ZLP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...