Gå til innhold

Mistillitsforslag mot Sylvia Brustad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det stilles mistillit mot Brustad for måten hun har håndert saken etter at hun tok over som handels- og næringsminister. Ikke for måten avtalen ble ingått på. Opposisjonen var blant annet ikke fornøyd med måten hun svarte for seg i Stortingets høretime.

Spør du meg så synes jeg ikke hun har håndtert denne saken godt nok, men mistillitt er overdrevet. Men hun vil bli sittende. Regjeringen har flertall og de vil såklart ikke stemme mot sin egen minister. Da hadde hun blitt sparket allerede, hvis det var så misfornøydhet internt. Hun blir sittende til valget og hvis det blir rødgrønt flertall og hvis Jens vil kvitte seg med henne så får hun nok ikke en ministerstilling når det dannes en ny regjering.

Lenke til kommentar

Er bare i land hvor en ansetter familiemedlemmer i regjeringen at en kan få like mange dårlige ministre som i Norge. Brustad, Haga, Omundssen, Djupedal osv. Er helt komisk hvor dårlig skikket de er, og da har jeg ikke engang nevnt de som bar gjør en mindre god jobb. Synd Norge skal være like udugelig ledet som disse landene, men det blir jo underholdene nyheter av det hvis det skulle være noe trøst :)

Lenke til kommentar
Er bare i land hvor en ansetter familiemedlemmer i regjeringen at en kan få like mange dårlige ministre som i Norge. Brustad, Haga, Omundssen, Djupedal osv.

Tvert i mot. I det store og hele har vi dyktige statsråder her i landet og "tabbene" er ofte relativt uskyldige sammenliknet med det som skjer i andre land (dermed ikke sagt at et par av dem ikke har vært alvorlige nok). I Storbritania har fire statsråder gått av den siste uken på grunn av misbruk av offentlige midler. I Sverige måtte tre (?) statsråder gå av allerede en uke etter at de var utnevnt. Tilsvarende eksempler finnes i mange andre land. Dessuten er vel ingen av disse statstrådene i familie med noen av de andre statsrådene på noe vis. Men pytt pytt, fakta er jo åpenbart ikke så viktig når hensikten er å kritisere den sittende regjeringen.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar

Det at vi hører mindre om tabbene i andre land var en dårlig unnskyldning for å ikke gjøre et godt arbeid i Norge. Vi liker jo tross alt å skryte over at vi er "verdens beste land". Dessuten hvis du ser på tidligere regjeringer her i landet også så må da denne inneha ny rekord i politiske brølere, og det selv om det er en flertallsregjering!

Lenke til kommentar
Men pytt pytt, fakta er jo åpenbart ikke så viktig når hensikten er å kritisere den sittende regjeringen.

Fakta er jo nettopp at dagens regjering begår den ene politiske tabben etter den andre. Jeg vil heller snu din utalelse og si at " pytt pytt, fakta er jo åpenbart ikke så viktig når hensikten er å konsekvent forsvare den sittende regjerings handlinger".

Er jo bare en flertallsregjering som klarer å bli sittende ved å gjøre så mange tabber som denne, hvor det til og med er snakk om korrupsjon (bl.a. DNB-saken.) Men jeg tror folk lar seg blende av at vi er "verdens rikeste land" og at slike ting derfor ikke skjer og det er lov å være uheldig i jobben.

PS. Enda godt LO fikk tilbake litt av de valgpengene de har betalt. :)

Endret av Jens72
Lenke til kommentar

Det er forbudt å skrive, laste opp, linke til eller på annen måte publisere noe som kan medføre straffeansvar, er ærekrenkende, rasistisk, eller på annen måte i strid med norsk lov. Nettverket forholder seg til vær-varsom plakaten, for god presseskikk. I henhold til retningslinjene ble '1' innlegg slettet fra tråden.

Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar
Er bare i land hvor en ansetter familiemedlemmer i regjeringen at en kan få like mange dårlige ministre som i Norge.

Alle er vel familiemedlemmer. Men er de virkelig i familie med hverandre? Og er de i tilfelle dårlige ministre fordi de er i familie? Eller mener du med "familie" at mange er tidligere kollegaer fra mange år i politikken sammen? Hva med Jens + Jonas? Er ikke de "familie"?

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke google hvis du er usikker på hva en familie er? Jeg tror de fleste som diskuterer politikk i denne tråden skjønte det, men siden du ikke gjorde det sakser jeg fra wikipedia:

"En familie er en institusjon eller et hushold som består av en gruppe individer som er knyttet sammen gjennom arv (demonstrert eller stipulert) fra felles aner, ekteskap, partnerskap eller adopsjon."

Og med mindre Jens er gift med Sylvia, pult mora hennes, eller adoptert henne så tror jeg ikke de er i familie selv om du kanskje tror at jeg er i familie med bussjåføren min da jeg sier hei til han hver dag.

Og hvis det skulle være noe mer tvil, selv om du gifter deg med Jens idag, så gjør det deg ikke mer skikket til å sitte rundt kongens bord(forhåpentligvis).

Lenke til kommentar

Jeg er ikke usikker på hva en familie er, men jeg var usikker på hva du mente med å si at de er i familie.

Jeg nekter ikke for at korrupsjon og avtalt spill også finnes i Norge. Men ditt innlegg virket egentlig som at du ville klage på regjeringen bare for å klage. Hadde vært interessant å se hvordan en FRP regjering hadde sett ut. Om vi hadde hatt valg hvert 3.måned hadde jeg kanskje stemt på dem jeg også, bare for å se hvordan de hadde tedd seg.

Endret av Ballemannen
Lenke til kommentar
Tvert i mot. I det store og hele har vi dyktige statsråder her i landet og "tabbene" er ofte relativt uskyldige sammenliknet med det som skjer i andre land (dermed ikke sagt at et par av dem ikke har vært alvorlige nok). I Storbritania har fire statsråder gått av den siste uken på grunn av misbruk av offentlige midler. I Sverige måtte tre (?) statsråder gå av allerede en uke etter at de var utnevnt. Tilsvarende eksempler finnes i mange andre land. Dessuten er vel ingen av disse statstrådene i familie med noen av de andre statsrådene på noe vis. Men pytt pytt, fakta er jo åpenbart ikke så viktig når hensikten er å kritisere den sittende regjeringen.

Helt riktig, veldig enig med deg. For å ikke nevne at hele den nederlandske regjeringen måtte gå av i etterkant av Srebrenica rapporten. Over 10.000 mennesker måtte bøte med livet for denne brøleren. Det er i slike tilfeller at vi snakker om politisk selvmord som resultat av udugelighet og for lite engasjement. Dette unnskylder ikke det slette arbeidet som Brustad gjorde i forbindelse med Aker-saken, men setter ting litt mer i perspektiv når vi finner et slikt sammenlignbart grunnlag. Riktig nok skal vi kritisere regjeringsmedlemmer når de gjør feil men det må gjøres rasjonelt. Enkelte har en lei tendens å gå i strupen på statsrådene bare fordi de er statsrådene, eller fordi de tilhører partiene som ikke er i samsvar med egne preferanser. Dette anser jeg som irrasjonelt.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke google hvis du er usikker på hva en familie er? Jeg tror de fleste som diskuterer politikk i denne tråden skjønte det, men siden du ikke gjorde det sakser jeg fra wikipedia:

"En familie er en institusjon eller et hushold som består av en gruppe individer som er knyttet sammen gjennom arv (demonstrert eller stipulert) fra felles aner, ekteskap, partnerskap eller adopsjon."

Og med mindre Jens er gift med Sylvia, pult mora hennes, eller adoptert henne så tror jeg ikke de er i familie selv om du kanskje tror at jeg er i familie med bussjåføren min da jeg sier hei til han hver dag.

Og hvis det skulle være noe mer tvil, selv om du gifter deg med Jens idag, så gjør det deg ikke mer skikket til å sitte rundt kongens bord(forhåpentligvis).

Men hva mener du med "Er bare i land hvor en ansetter familiemedlemmer i regjeringen at en kan få like mange dårlige ministre som i Norge"?

Lenke til kommentar

Med det menes at en blir ikke en god minister bare fordi at en er i familie med statsministeren. Ergo, en minister som f.eks. Brustad, Djupedal, Omundssen er på lik linje med en minister ansatt kun pga. familiebånd, en dårlig skikket minister.

Enkelte har en lei tendens å gå i skyttergraven for politikere som tilhører partiene som er i samsvar med egne preferanser. Dette anser jeg som irrasjonelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...