nyland Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Viftereima sa takk for seg i dag og jeg må få bilen på verksted for å fikse ny reim + + + Med et fulladet batteri(12V) og minst mulig strømforbruk (vifte, lys, CD, osv) hvor lenge vil batteriet gi nok strøm til at motoren vil gå ? (38 km til verksted) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Med ett bra og fulladet batteri burde det gå uten problemer, drar reima bare generatoren? Lenke til kommentar
nyland Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Reima drar generator + servostyringa (men manglende servo er ikke et problem - bare en økt med styrketrening på vei til verkstedet). Batteriet er på 55Ah Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Er vel i grunn enkelt å skifte den reima selv om du får tak i en? Men det kan gå fint å kjøre om batteriet er fulloppladet vil jeg tro. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Bytt den selv? Er superenkelt og gjort på 5 min Lenke til kommentar
Guggedal Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Så lenge det kun er servo og dynamo... Men, noen har også vannpumpa på viftereima. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Kan du ikke knyte ei strømpebukse rundt løpet viftereima skal gå som en nødløsning da? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Belastningen til servo, dynamo er vel antakeligvis for stor til at en strømpebukse vil klare å drive alt dette. Før så hadde man en helt egen viftereim, som bare drog vifta, og da kunne dette fungere for å få vifta til å snurre. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Sjekk om dynamoreima drar vannpumpa! IKKE kjør uten vannpumpe!! Lenke til kommentar
nyland Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 En oppdatering: Bilen er en Seat Inca 1998mod 1,4 bensin vannpumpa drives heldigvis av registerreima batteriet er et tre år gammelt 62Ah batteri fra Biltema batteriet ble ladet opp 100% kjørte på parklys, ikke vifte, ikke vindusviskere, ikke blinklys osv avstanden til verksted var 34 km DET GIKK UTEN PROBLEMER men jeg jukset litt ved hjelp av "strømpebukse" trikset. Det medførte at ladelampa var tent i 4 sek og slukket i 1 sek, m.a.o. så ladet det nok litt under turen. uansett er bilen på verksted. Tusen takk for alle tips og forslag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå