Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæreste i utlandet, jeg hadde sex med en venninne

Gjest utro-20

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_Unhappy_*

Nettopp. Hvertfall når kjæresten og "venninnen" vet om hverandre og går på samme skole. Hun forteller det til en venninne, som igjenn sier det videre osv.. Folk så dere kansje rote på festen, er stor sannsynlighet for at slike ting kommer fram når det er snakk om folk i nærmiljøet. Kan tenke meg det sårer enda mer om hun får vite det på den måten.

Tro meg det er. Jeg unner ingen den følelsen. Så jeg råder TS til å være ærlig med kjæresten sin.

Lenke til kommentar

Fortell henne!

1. Det er forjævlig å ha det på samvittigheten.

2. Du har mye større sjans for å beholde kjæresten din om du forteller det til henne, enn hvis du holder det hemmelig og hun får vite det i ettertid.

3. Du må være forberedt på at kjæresten din kommer til å be deg ikke møte "venninna" di igjen.

4. Du burde skamme deg for at du har vært utro.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest med erfaring

Har litt erfaringer med dette selv, men heldigvis er jeg ganske glemsk etter å ha vært på fylla, og husker jeg det ikke kan det ikke ha skjedd, ergo ikke noe å fortelle.

Har funket bra dette og livet er for kort til å gå rundt å ha dårlig samvittighet for å hatt det litt moro, lev livet og dropp bekymringene!

Lenke til kommentar
Har litt erfaringer med dette selv, men heldigvis er jeg ganske glemsk etter å ha vært på fylla, og husker jeg det ikke kan det ikke ha skjedd, ergo ikke noe å fortelle.

Har funket bra dette og livet er for kort til å gå rundt å ha dårlig samvittighet for å hatt det litt moro, lev livet og dropp bekymringene!

Kansje ett av tidenes dårligste råd. Godt jobbet :thumbup:

Lenke til kommentar

Kommer du no særlig langt med det så skal du få skyte meg i foten..

Endret av eXtreme-501
Lenke til kommentar

Det er verre hvis hun finner det ut på egen hånd enn hvis du sier det selv.

Det er mulig du kommer til å fortelle det i fylla uansett, hvis du ikke har kontroll.

Hvis du forteller det, kan du først si du har gjort noe du angrer på. Isteden for etter hun har funnet det ut.

Eventuelt skriv et brev om det, hva du føler, og gi det til henne så hun kan lese mens du er der. Så blir det ikke bare vonde ord og bebreidelser uten at du får sagt det du vil til henne.

Men, tror nok det kan bli et tapsprosjekt i lengden.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Gjort er gjort.. Bare tenk hvor mange meter kuk hun har fått dette året i England.. Du trur vel ikke hun har vært trofast.. Selvfølgelig ikke. Dere er unge begge to, mest sannsynlig kommer dere til å henge samme kanskje maks ett år til så er det slutt. Ta det som en erfaring til neste forhold, og respekter det mer, for i realiteten er dette forholdet allerede over, det er bare det at ingen av dere har innsett det enda..

Lenke til kommentar

Jeg for min del synes ikke trådstarter bør fortelle det. Det er ikke sikkert at det kommer ut. Var ute for det samme selv for en _del_ år siden, og ingen har plapra, selv om "alle" visste det. Spiller for så vidt ingen rolle nå som vi er skilt! :)

Dersom det er en reel sjanse for at ryktet sprer seg, ville jeg nok sagt det, men bare da...

Lenke til kommentar
Jeg for min del synes ikke trådstarter bør fortelle det. Det er ikke sikkert at det kommer ut. Var ute for det samme selv for en _del_ år siden, og ingen har plapra, selv om "alle" visste det. Spiller for så vidt ingen rolle nå som vi er skilt! :)

Dersom det er en reel sjanse for at ryktet sprer seg, ville jeg nok sagt det, men bare da...

Som sagt, når slikt skjer er egentlig forholdet over, du bare vet det ikke selv. Få mennesker klarer å holde slikt inni seg uten at det går utover forholdet.. Etter min mening, om forholdet skal reddes så må du fortelle det, om du er feig og samtidig har litt empati overfor henne, så lar du være, men lev da med den viten at forholdet egentlig er dødt..

Lenke til kommentar

IKKE SI DET.

Om du tror hun aldri finner ut av det, IKKE si det. Lev med skyldfølelsen, det vil være værre og takle å miste kjæresten din om du virkelig er glad i henne.

Egotistisk sier du? Alle mann for dem selv..

Lenke til kommentar

Moralskt sett er dette veldig galt. Man bør da ikke gjøre slik, men....... Hvordan tærer dette på samvittigheten din? Klarer du å holde på det? Hvis så er, hvorfor fortelle det?

Uansett så har du gjort dette. Hvor mange andre vet om det som dere gjorde? Hvis det bare er dere to så trenger dere ikke si det til noen.

Lenke til kommentar
IKKE SI DET.

Om du tror hun aldri finner ut av det, IKKE si det. Lev med skyldfølelsen, det vil være værre og takle å miste kjæresten din om du virkelig er glad i henne.

Egotistisk sier du? Alle mann for dem selv..

Herregud. Skjønner meg ikke på folk som deg som mener det er riktig å holde det hemmelig for kjæresten sin. Hvordan jenta reagerer kan variere veldig. Men det kan redde forholdet hvis man er ærlig! Holder du det hemmelig, får hun vite det en eller annen dag uansett.. Eller kanskje hu får vite det etter at det er slutt mellom dere, og da får du bare dårlig rykte blant jentene i området. Eneste grunnen som jeg mener er "god nok" for å ikke fortelle om utroskap er hvis jenta har det helt JÆVLIG, og ville påført seg selv alvorlige skader hvis hun fikk vite det.

Trådstarter: Du har to valg: Ikke fortelle henne: da vil du ha det på samvittigheten og du kommer til å gå rundt å tenke på om hu har fått vite det eller ikke hver gang hu oppfører seg rart, osv.. Du kommer også til å prøve å holde kjæresten din unna visse personer for å forhindre at hun får vite det.

Eller fortelle henne: Vil hun virkelig ha deg, så tilgir hun deg og gir deg en annen sjanse. Du slipper å tenke mer på det, men må forvente at kjæresten din ber deg holde deg unna venninna di. Mye enklere enn å ikke fortelle det.

Det enkle er ofte det beste!

Skjønner meg ikke på idioter som ikke har guts nok til å innrømme det de har gjort, fordi man er redd for å miste jenta, redd for å få dårlig rykte, osv!

Syns sånne folk bør slå opp ordboka etter hva kjærlighet betyr jeg..

Endret av eXtreme-501
Lenke til kommentar
Er du skikkelig heldig har hun ligget med noen i england og :woot:

Ja, da bli han sikkert kjempeglad! :D

Fra tull til seriøst..

Mitt tips er å snakke med venninnen din og bli enige om at det ikke burde ha skjedd og å ikke prate om det mer. Så forteller du kjæresten din hele sannheten og at dere har blitt enige om å ikke snakke om det og at det ikke burde ha skjedd. Det hjelper sikkert på å si hvilken idiot du har vært og hvor høyt du elsker henne og be veldig ydmykt om tilgivelse. Så kanskje, KANSKJE du er heldig og hun tilgir deg, men det vil nok uansett ta litt tid før hun tilgir deg og ting blir "normalt" igjen (det vil mest sannsynligvis ikke bli helt normalt igjen).

På en annen side så risikerer du å bli dumpa på flekken og få et knust hjerte på samvittigheten.

Lenke til kommentar

Om det er galt eller ikke er et subjektivt spørsmål som avgjøres av partene involvert, altså TS og dama hans. Så akkurat den teite diskusjonen her ang om det er galt eller ikke, er nok ikke noe vi kan svare på.

Men ut i fra hva jeg kan lese av TS selv, så tyder den dårlige samvittigheten hans på at de ikke har et spesielt åpent forhold, og ut i fra det vil jeg tro at utroskapet i denne situasjonen var galt.

Og har man gjort noe galt, så må man som regel ta konsekvensene. Sannheten har en lei tendens av å komme frem til slutt, så like godt å ta tak i det med en gang, og fortelle henne det. SELV om TS kan leve med dette på samvittigheten, så fortjener dama å få valget om hun har lyst til å være i et forhold med en utro fyr eller ikke.

Det er større sjangs for å kunne beholde dama hvis man legger kortene på bordet og faktisk viser at man angrer seg, enn at hun får vite at han ikke bare har vært utro, MEN prøvd å skjule det for henne i tillegg.

Ja, du gjorde en blemme. Vær mann nå, og ta konsekvensene for det! Både for din egen samvittighets skyld, og fordi dama di fortjener det.

Lenke til kommentar
Om det er galt eller ikke er et subjektivt spørsmål som avgjøres av partene involvert, altså TS og dama hans. Så akkurat den teite diskusjonen her ang om det er galt eller ikke, er nok ikke noe vi kan svare på.

Men ut i fra hva jeg kan lese av TS selv, så tyder den dårlige samvittigheten hans på at de ikke har et spesielt åpent forhold, og ut i fra det vil jeg tro at utroskapet i denne situasjonen var galt.

Og har man gjort noe galt, så må man som regel ta konsekvensene. Sannheten har en lei tendens av å komme frem til slutt, så like godt å ta tak i det med en gang, og fortelle henne det. SELV om TS kan leve med dette på samvittigheten, så fortjener dama å få valget om hun har lyst til å være i et forhold med en utro fyr eller ikke.

Det er større sjangs for å kunne beholde dama hvis man legger kortene på bordet og faktisk viser at man angrer seg, enn at hun får vite at han ikke bare har vært utro, MEN prøvd å skjule det for henne i tillegg.

Ja, du gjorde en blemme. Vær mann nå, og ta konsekvensene for det! Både for din egen samvittighets skyld, og fordi dama di fortjener det.

Signerer, godt skrevet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...