Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forsikring på BMW 525

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Er du seriøs, zibri? Hvis du ikke har råd til forsikring, og attpåtil er fire år mentalt, er det best å droppe bilkjøpet. I trafikken er ingenting sikkert. Som ungdom tenker man ikke over hva som kan skje, og i hvert fall ikke konsekvensene. Det står du som et veldig godt eksempel på. Kjører du som et svin, setter du både deg selv og andres liv i fare. Hvis et uhell skjer og du volder skade på andre mennesker, kommer du til å slite økonomisk for resten av livet. Er det ikke da bedre å heller betale "vekkastede" penger for å være sikret mot økonomisk ruin?

NAF mener at det er utrolig at mange kjører uten den lovpålagte ansvarsforsikringen. Det fins flere saker der uforsikrede kjøretøy har vært involvert i trafikkulykker, og resultatene fra disse viser at man kan havne i bunnløs gjeld uten forsikring.

- Dersom motparten i en slik sak har blitt invalid, kan erstatningskravet komme opp i ti millioner kroner. Da betaler man for det resten av livet, uttaler Fimreite. – Det er utrolig at folk tør kjøre uten forsikring.

http://www.naf.no/Nytt-fra-Naf/Nyheter/Uten-forsikrig/

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Er du seriøs, zibri? Hvis du ikke har råd til forsikring, og attpåtil er fire år mentalt, er det best å droppe bilkjøpet. I trafikken er ingenting sikkert. Som ungdom tenker man ikke over hva som kan skje, og i hvert fall ikke konsekvensene. Det står du som et veldig godt eksempel på. Kjører du som et svin, setter du både deg selv og andres liv i fare. Hvis et uhell skjer og du volder skade på andre mennesker, kommer du til å slite økonomisk for resten av livet. Er det ikke da bedre å heller betale "vekkastede" penger for å være sikret mot økonomisk ruin?

NAF mener at det er utrolig at mange kjører uten den lovpålagte ansvarsforsikringen. Det fins flere saker der uforsikrede kjøretøy har vært involvert i trafikkulykker, og resultatene fra disse viser at man kan havne i bunnløs gjeld uten forsikring.

- Dersom motparten i en slik sak har blitt invalid, kan erstatningskravet komme opp i ti millioner kroner. Da betaler man for det resten av livet, uttaler Fimreite. – Det er utrolig at folk tør kjøre uten forsikring.

http://www.naf.no/Nytt-fra-Naf/Nyheter/Uten-forsikrig/

Jojo skal si meg enig i det men føler fortsatt at det er en liten kjip greie og måtte betale sånn 14k i åraet og kanskje aldri kræsje, i så fall kunne man fått noe penger igjen av dette når man ikke kræsjet.

Og til de som overreagerer på de 2 siste inleggene mine så var det spontan irritasjons tanke ironi mot dyr forsikkring :p Ikke at jeg noen gang hadde gjort noe av dette så det skal være klart !

Endret av zibiri
Lenke til kommentar

Det er rett etter man får lappen det er viktigst med forsikring.

Husker ikke helt tallet, men var vel en 70% av alle unge førere er utsatt for et uhell det første halvåret...

Jeg for min del fikk det 23 timer etter jeg fikk lappen :p

Endret av Eksentron
Lenke til kommentar

10 000 kroner i året for nothing? Seriøst hvilken planet er du på a?

Forsikringsselskaper bruker statistikker når de bestemmer pris og en 18 åring med en typisk sprek ungdomsbil kommer IKKE godt ut av det, og i tillegg skal de jo tjene penger, derfor ender du opp på 10 000.

Spør du meg er ikke det så veldig dyrt kontra risken for et kræsj. Og etter en alvorlig ulykke er de 10 000 bare småtterier iforhold til det forsikringsselskapet må punge ut med.

Det at du i det hele tatt vurderer å kjøre uten forsikring sier jo litt om deg, dette kan få enorme konsekvenser og selv mindre uhell kan koste deg dyrt. Men du har kanskje tenkt til å bare stikke av da også eller? Og selvfølgelig kan du kjøre fra politiet i en bil med bare 113 hester, om du raser igjennom 50 sona i 180 tror du da politiet følger etter? Men om du i så tilfelle skulle klare å kjøre fra purken så tar de jo skiltnummeret(med andre ord du er busted). Dessuten ved manglende forsikring vil politiet avskilte bilen om de får øye på den, samme om du er ute å kjører eller om den står parkert på gårdsplassen. Så du må isåfall kjøre uten eller med falske skilter, men tror neppe dette er noe som lønner seg i lengden.

Med den holdningen din anbefaler jeg deg egentlig at du ikke kjøper noe bil i det hele tatt. Hadde ikke akkurat blitt overrasket om du hadde blitt endel av dødsstatistikken for å si det sånn...

Jojo skal si meg enig i det men føler fortsatt at det er en liten kjip greie og måtte betale sånn 14k i åraet og kanskje aldri kræsje, i så fall kunne man fått noe penger igjen av dette når man ikke kræsjet.

Og til de som overreagerer på de 2 siste inleggene mine så var det spontan irritasjons tanke ironi mot dyr forsikkring :p Ikke at jeg noen gang hadde gjort noe av dette så det skal være klart !

Altså igjen så må du prøve å bruke de små grå littegrann, hvis forsikringsselskapet skulle betalt tilbake penger til alle de som ikke kræsjet hvor faen skal pengene til de som faktisk kræsjer komme fra hen da? Du blir belønnet med bonus om du kjører skadefritt, samtidig som de som kræsjer får bonustap, på den måten gjøres det mest rettferdig. Og selvfølgelig er det kjipt å betale så mye i forsikring, men ingen tvinger deg til å kjøpe akkurat den bilen, du kan sikkert få forsikring til rundt 4000 kroner om du velger en annen bil. Jeg synes det er kjipt å betale flere 100 000 kroner i skatt i året, for kanskje bare en liten brøkdel av de skattepengene går til ting jeg har bruk for, men om jeg en dag skulle bli ufør, miste jobben eller noe annet vil jeg være takknemlig for at vi faktisk betaler skatt...

En ting du kan gjøre er jo å sette forsikringen på foreldrene dine, kanskje smartere å opparbeide seg bonus med en annen bil seinere?

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Det gjør du også hos flere selskaper, om du ikke bruker forsikringa di i ungdomsperioden.

Ungdomsavtale

For alle kunder mellom 18 og 22 år er ungdomsavtalen obligatorisk. Du betaler en tilleggspremie som tilbakebetales med BSU-rente etter 5 år, eller senest ved første hovedforfall etter fylte 25 år. Forutsetningen er at du har hatt sammenhengende forsikring hos oss uten skade.

Angeånde det med å kjøre fra Politiet. Det er ikke det samme å slippe unna som å kjøre fra Politiet. Dessuten, det kan godt hende du ikke kjører på noen, men hva om du er innblandet i en ulykke der noen andre kjører inn i deg?

Lenke til kommentar

Men mister man bonus når man blir kræsjet i eller bare når man kræsjer og er ansvarlig, elelr begge deler? :)

-Da mener jeg også f.eks når du tar gjensiidge forsikring som 18 åring og får undgdoms tilelget tilbake hvis du kjører skadefritt til du er 25 år. Hvis du i så fall ikke skal kunne få dette tilbake hvis det komemr en fyr i 200 rett i sia de mens du kjører forsvarlig selv :/

Endret av zibiri
Lenke til kommentar

Hadde vært veldig fint om du holder oss oppdatert på bilkjøpet og kjøringen din zibiri, for slik du skriver tror jeg jammen ikke det er lenge til du ligger i en grøft eller på to sider av en lyktestolpe. Forsikring må du ha, koste hva det koste vil. Billigere bil = billigere forsikring.

Lenke til kommentar
Billigere bil = billigere forsikring.

det stemmer vel ikkje,prisen på ansvarsforsikring kommer ikkje an på bilprisen,men derimot på ulykkes-statistikk på typen bil,bosted og alder bl.a.

man dreper like godt en fotgjenger med ein bil til 2000 som med ein til ein mill. veit du ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...