Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forsikring på BMW 525

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Finn fram telefonnummeret til forskjellige selskaper.

2. Sørg for å ha alle opplysninger om deg (dine kundeforhold, medlemsskap i foreninger etc) og bilen klart.

3. Ring til de forskjellige selskapene.

Ingen andre enn deg klarer å finne ut på en lettvinn måte hvor og hvordan du kan få forsikra bilen din på en billigst måte.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kan opplyse om at min E34 525i 1989-modell koster 8400,- i året for min del, uten bonus foreløpig, 30% neste år hvis jeg kjører skadefritt. (delkasko, 18 år).

NB, jeg kan bruke Jernbanepersonalets forsikring som er blant Norges billigste, hvis ikke den billigste på forsikring. :) Vanlige dødelige kan desverre ikke bruke dette selskapet, untatt hvis du selv, eller noen i din nærmeste familie jobber i Jernbaneverket (og NSB?)

Men som allerede sagt, ring rundt og hør, si at du har blitt tilbudt den og den prisen hos noen andre (Fifth Gear style :p ) og be dem om å gi deg tilbud tilbake. Jeg vil si at du ikke bør gi deg før du kommer ned på 9500 på delkasko hvertfall. Husk at 5-serie er rimeligere enn 3-serie å forsikre, hvertfall i forhold til motorstørrelse, forskjellen mellom 520 og 525 (E34) er ikke mange hundrelappene som regel

Endret av Kjeksmestern
Lenke til kommentar

Holder på og kjøpe 525 nemlig, er 17år osv osv.

Skal KUN HA forsikringen som jeg må ha, ansvarsforsikring right?

Noe sånn ca svar på dette? Altså uten alt som har med kasko og dritt og gjøre, bare billigst som mulig :p

Og hvis forrige eier har foriskra bilen allerede i år, må jeg da betale foriskring på nytt, og han får ikke penga tilbake selvom han betalte 20k for den og solgte bilen daan etterpå? :O

Lenke til kommentar

Du får ikke forsikring så lenge du ikke har lappen... (?)

Ansvarsforsikring er det du er nødt til å ha.

Du må registrere ny forsikring på deg (/foreldrene dine siden du ikke har lappen).

Endret av Eksentron
Lenke til kommentar

Du betaler forsikring kun for den perioden du skal eie den, har han betalt forsikring for en periode han ikke eier bilen får han tilbakebetalt pengene. Hvis han betaler for en periode uten å få penga tilbake vil jeg tro det er grunn nok til å anmelde forsikringsselskapet for svindel, men jeg vet ikke reglene så godt her da.

Ansvarsforsikring MÅ du ha ja, det er minstekrav, delkasko koster ikke så mye mer så jeg syns det er verdt det. Kanskje snakk om en rundt 1500,- ekstra i året. Ansvar er billigst, men da får du ikke dekt noen ting heller da, kun skade du påfører andre (matrielle skader og personskader)

Lenke til kommentar

Siden priskalkulatoren hos gjensidige er fucked prøvde jeg Storbrand og der endte jeg opp på 13,500 kr uansett om jeg venta til jeg blei 18 eller om jeg hadde satt forsikkringa på en forelder sammen med vogkort ført på forelder... Hadde jeg vært 41 år hadde det kommi på 5-6k...

Så får håpe den er noe billigere hos gjensidige med alle bonusene xD

Ellers har jeg jobba meg i hjel for og finen ut at jeg å betale et dumt selskap 14 tusen i året for nothing.... Forsikkring med ansvar handler kun om og la fuckers tjene penger akuratt som at de skal ha 20-30k for lappen yeeeh right... Langkjøring og oppkjøring er noen timer av noens liv og så krever de nesten 10k ??? Skal faen meg kjøre både uten forsikkring og lappen er tross alt 200 hk kjører faen meg lett som faen fra purke helvete....

Lenke til kommentar
Siden priskalkulatoren hos gjensidige er fucked prøvde jeg Storbrand og der endte jeg opp på 13,500 kr uansett om jeg venta til jeg blei 18 eller om jeg hadde satt forsikkringa på en forelder sammen med vogkort ført på forelder... Hadde jeg vært 41 år hadde det kommi på 5-6k...

Så får håpe den er noe billigere hos gjensidige med alle bonusene xD

Ellers har jeg jobba meg i hjel for og finen ut at jeg å betale et dumt selskap 14 tusen i året for nothing.... Forsikkring med ansvar handler kun om og la fuckers tjene penger akuratt som at de skal ha 20-30k for lappen yeeeh right... Langkjøring og oppkjøring er noen timer av noens liv og så krever de nesten 10k ??? Skal faen meg kjøre både uten forsikkring og lappen er tross alt 200 hk kjører faen meg lett som faen fra purke helvete....

Det er nettopp tullinger som deg som er grunnen til at vi har tvungen ansvarsforsikring her i landet.

Håper du smeller på noen når du kjører uten forsikring og blir gjeldsslave resten av livet. Da vil du se hvor lite penger 10.000 er i den store sammenhengen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...