K3nt Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hei, fant egentli ikke noen annen plass jeg kunne plassere dette emnet... prøver å finne ut hvor jeg bør forsikre bilen min, billigst mulig. 89 mod, e34 kom med forslag : D Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 1. Finn fram telefonnummeret til forskjellige selskaper. 2. Sørg for å ha alle opplysninger om deg (dine kundeforhold, medlemsskap i foreninger etc) og bilen klart. 3. Ring til de forskjellige selskapene. Ingen andre enn deg klarer å finne ut på en lettvinn måte hvor og hvordan du kan få forsikra bilen din på en billigst måte. Lenke til kommentar
%Username% Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Gjensidige har en tendes til å bli billig på BMW for unge sjåfører... Uansett har de fleste selvskapene kalkulator på hjemmesidene som du kan beregne en ca pris.. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Har prøvd priskalkulatoren til Gjensidige 100 ganger og altid fått svar at "dette" kan vi ikke gi deg noe svar på med nett, prøv heller og ring bla bla... Nån som veit sånn ca å mye det koster å ha forsikring på en 525i 91" for en 17¨åring ? Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) Kan opplyse om at min E34 525i 1989-modell koster 8400,- i året for min del, uten bonus foreløpig, 30% neste år hvis jeg kjører skadefritt. (delkasko, 18 år). NB, jeg kan bruke Jernbanepersonalets forsikring som er blant Norges billigste, hvis ikke den billigste på forsikring. Vanlige dødelige kan desverre ikke bruke dette selskapet, untatt hvis du selv, eller noen i din nærmeste familie jobber i Jernbaneverket (og NSB?) Men som allerede sagt, ring rundt og hør, si at du har blitt tilbudt den og den prisen hos noen andre (Fifth Gear style ) og be dem om å gi deg tilbud tilbake. Jeg vil si at du ikke bør gi deg før du kommer ned på 9500 på delkasko hvertfall. Husk at 5-serie er rimeligere enn 3-serie å forsikre, hvertfall i forhold til motorstørrelse, forskjellen mellom 520 og 525 (E34) er ikke mange hundrelappene som regel Endret 5. juli 2009 av Kjeksmestern Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Joa men er det da altså ca 9k for ansvarsforsikring BARE eller? I så fall jævlig fuckings dyrt... Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Jeg skriver delkasko, altså ansvarsforsikring OG delkasko (går ikke an å kun ha kasko eller delkasko). Delkaskoen dekker ting som innbrudd, tyveri, brann osv. 9000kr i året for en 18-åring med sprek bil med bakhjulstrekk er ikke spesielt dyrt spør du meg. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Holder på og kjøpe 525 nemlig, er 17år osv osv. Skal KUN HA forsikringen som jeg må ha, ansvarsforsikring right? Noe sånn ca svar på dette? Altså uten alt som har med kasko og dritt og gjøre, bare billigst som mulig Og hvis forrige eier har foriskra bilen allerede i år, må jeg da betale foriskring på nytt, og han får ikke penga tilbake selvom han betalte 20k for den og solgte bilen daan etterpå? :O Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Du får ikke forsikring så lenge du ikke har lappen... (?) Ansvarsforsikring er det du er nødt til å ha. Du må registrere ny forsikring på deg (/foreldrene dine siden du ikke har lappen). Endret 6. juli 2009 av Eksentron Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Du betaler forsikring kun for den perioden du skal eie den, har han betalt forsikring for en periode han ikke eier bilen får han tilbakebetalt pengene. Hvis han betaler for en periode uten å få penga tilbake vil jeg tro det er grunn nok til å anmelde forsikringsselskapet for svindel, men jeg vet ikke reglene så godt her da. Ansvarsforsikring MÅ du ha ja, det er minstekrav, delkasko koster ikke så mye mer så jeg syns det er verdt det. Kanskje snakk om en rundt 1500,- ekstra i året. Ansvar er billigst, men da får du ikke dekt noen ting heller da, kun skade du påfører andre (matrielle skader og personskader) Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Viste ikke at man må ha lappen for og få forsikkring? :O I hvertfall om jeg setter bilen i mitt navn og en forelder skriver forsikkring på bilen koster dette mye ekstra da eller? Eller kan jeg sette bilen i en av foreldres navn og skrive forsikkring deretter? Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Trenger ikke å ha lappen eller være myndig for å forsikre en bil, men du må vel ha fullmakt fra foreldrene dine muligens. Å la det stå i dems navn er bare tull fordi du skal spare bonus uansett. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Og dette kommer på 7-9000 kr eller 20k? Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Rundt 9 000 - 10 000 kanskje (hvis du er heldig?), men du bør jo sjekke litt rundt hvem som kan gi deg det beste tilbudet. Skal du ha kun ansvar kommer det kanskje på rundt 8000 - 9000 Blir ikke så mye som 20 000 nei Endret 6. juli 2009 av Kjeksmestern Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Så hos sparebank en men fikk bare se for 525D og da kom det på 20k Men blir nok bedre hos Gjensidige, har jo også familie forsikrings rabatt der også, kommer opp på 18% der men får ikke se hvor mye jeg får i forsikkring hos gjensidige :/ + far er medle i både LO og NAF Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Blir nok betydlig billigere hos Gjensidige ja Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Siden priskalkulatoren hos gjensidige er fucked prøvde jeg Storbrand og der endte jeg opp på 13,500 kr uansett om jeg venta til jeg blei 18 eller om jeg hadde satt forsikkringa på en forelder sammen med vogkort ført på forelder... Hadde jeg vært 41 år hadde det kommi på 5-6k... Så får håpe den er noe billigere hos gjensidige med alle bonusene xD Ellers har jeg jobba meg i hjel for og finen ut at jeg å betale et dumt selskap 14 tusen i året for nothing.... Forsikkring med ansvar handler kun om og la fuckers tjene penger akuratt som at de skal ha 20-30k for lappen yeeeh right... Langkjøring og oppkjøring er noen timer av noens liv og så krever de nesten 10k ??? Skal faen meg kjøre både uten forsikkring og lappen er tross alt 200 hk kjører faen meg lett som faen fra purke helvete.... Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Siden priskalkulatoren hos gjensidige er fucked prøvde jeg Storbrand og der endte jeg opp på 13,500 kr uansett om jeg venta til jeg blei 18 eller om jeg hadde satt forsikkringa på en forelder sammen med vogkort ført på forelder... Hadde jeg vært 41 år hadde det kommi på 5-6k... Så får håpe den er noe billigere hos gjensidige med alle bonusene xD Ellers har jeg jobba meg i hjel for og finen ut at jeg å betale et dumt selskap 14 tusen i året for nothing.... Forsikkring med ansvar handler kun om og la fuckers tjene penger akuratt som at de skal ha 20-30k for lappen yeeeh right... Langkjøring og oppkjøring er noen timer av noens liv og så krever de nesten 10k ??? Skal faen meg kjøre både uten forsikkring og lappen er tross alt 200 hk kjører faen meg lett som faen fra purke helvete.... Det er nettopp tullinger som deg som er grunnen til at vi har tvungen ansvarsforsikring her i landet. Håper du smeller på noen når du kjører uten forsikring og blir gjeldsslave resten av livet. Da vil du se hvor lite penger 10.000 er i den store sammenhengen. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Vi har ikke forsikring fordi vi ikke kan kjøre fra politiet... Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) En oppe i gata her som just kjørte fra purken med en 113 hester hvorfor skal ikke min 200 hk klare det? Snakker vanlig vei her lism...lett som fan Heller kjøre gratis fra purken en og kjøre vanlig for 14k i året... Endret 7. juli 2009 av zibiri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå