Gå til innhold

Nordmoen setter opp hjemmeserver

Anbefalte innlegg

Så lenge man stoler på sine brukere så ser jeg ingen problemer. Man kan bruke htaccess om man ikke stoler på innloggingen.

Godt tips.

Dessuten kan man ha wtorrent på en adresse/web-path som er umulig å finne dersom man ikke vet adressen, så jeg ser ikke helt problemet med det.

Dårlig tips. Det er alltids noe/noen som finner adressen, enten det er et menneske eller en søkemotor. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dårlig tips. Det er alltids noe/noen som finner adressen, enten det er et menneske eller en søkemotor. :)

Hehe. Ingen som har funnet min enda. Ja, de har funnet selve werbserveren, men ikke stien wtorrent ligger på. Ser dette i loggen. Klart, noen av de som bruker min wTorrent kan ha installert noe drit på maskinen sin som gjør at alle sider de besøker rapporteres til f.eks Google. Min wTorrent er ikke søkbar i Google etter 6 måneders drift. Har 3 brukere (2 av dem har hatt fullt av virus og spyware på sine maskiner, fram til jeg konverterte dem til Ubuntu for en tid siden).

@Nordmoen:

Spørsmålene dine har jeg egnetlig besvart tidligere med å gi deg noen linker til rTorrent sin hjemmeside.

1. Regner med du ønsker å starte rtorrent i en screen, altså en skjult terminal som du kan hente opp når du vil. Du kan selvsagt slenge inn en enkel kommando i /etc/rc.local (der du kan putte egne oppstarts-kommandoer), og her må vi selvsagt ikke kjøre rtorrent som root! Det vil bli noe som:

su -l dinbruker -c "screen -dmS rtorrent rtorrent"

Du kan da hente opp igjen rtorrent ved å bruke "screen -r rtorrent" eller bare "screen -r" dersom det er eneste screen.

Et annet alternativ er å bruke init-scriptet som ligger på rTorrent sin hjemmeside som jeg har linket til.

Sleng innholdet i denne inn i /etc/init.d/rtorrent

http://libtorrent.rakshasa.no/raw-attachme...rtorrentInit.sh

Rediger user-variabelen (bytt bruker), og kjør:

cd /etc/init.d
chmod +x rtorrent
update-rc.d rtorrent defaults

2. Dette ble vel besvart av Caps_lock_kf, så du kan bruke det f.eks slik:

schedule = throttle_1,09:00:00,24:00:00,download_rate=1
schedule = throttle_2,09:00:00,24:00:00,upload_rate=1
schedule = throttle_3,23:00:00,24:00:00,download_rate=0
schedule = throttle_4,23:00:00,24:00:00,upload_rate=0

Her blir dl/ul satt til 1 om dagen mellom 09.00 og 23.00, og dl/ul satt til ubegrenset mellom 23.00 og 09.00.

Anbefaler også disse:

Første linje skal være på én linje!

schedule = watch_directory,5,60,load_start=/path/til/din/mappe/for/torrent/filer/*.torrent

schedule = low_diskspace,5,60,close_low_diskspace=100M
schedule = ratio,5,60,"stop_on_ratio=110,50M,200"

Den første starter automatisk .torrent-filer (sjekker med 60 sekunders mellomrom) som blir lagt i den aktuelle mappen. Den andre stopper all nedlasting når det er mindre enn 100 MB ledig plass på disken. Den tredje stopper torrenter etter at du har seedet 110%, eller hvis filen er mindre enn 50 MB, så seeder den til 200%. Dette stiller du selvfølgelig etter hvor mye du vil seede og hvor god upload du har, men man bør jo seede minst 100% :)

http://libtorrent.rakshasa.no/wiki/RTorrentCommonTasks

Ang Wiki: Tenker du på en guide for installasjon av rTorrent + wTorrent på Ubuntu? Kan kanskje få ordnet det etterhvert, og få bidra til wTorrent-prosjektet også da det mangler en skikkelig guide til Ubuntu og Apache.

Endret av oj88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...