Itw Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Heisann Plages en del med en ny switch jeg har kjøpt. Skal ha den kobblet på nettverket for og få flere pc'r på nettverket. Jeg har Ventelo modem-> Linksys WRT54GS -> Dlink DES-1016D switch Nettet fungerer helt fint fram til linksys'n, både trådløst og kablet som er kobblet i den. Jeg har satt en kabel i fra port 1 på linksys til port 1 på switch'n, og kobblet maskiner til i andre porter på switch'n. Skulle ikke nå alle portene på dlinken fått nett i fra linksysn? De får ip, og jeg kan pinge vg.no med maskiner kobblet i switch'n, men får ikke surfet eller kobblet på msn... Forslag til hva som kan være problemet? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Ville ha prøvd med en annen kabel mellom router og switch. Tenkte på at du kanskje behøvde en crossoverkabel, men da skulle du ikke greid å pinge nå heller. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 ja skjønner det ikke helt for får opp alle maskinene som er kobblet til switch i linksys routern... Men kan lage meg en krysset kabel og teste om det har noe og si? Lenke til kommentar
Itw Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Okei prøvd med krysset kabel nå hjalp heller ikke i det hele og det store... Mulig feil på switch'n den er helt ny så... Men alle lamper som skal lyse lyser... Lenke til kommentar
dfilanpart Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 har du prøvd å koble switchen føre den tråløse altså Mobem>switch>ruter/(trådløsnett)? Lenke til kommentar
Itw Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Ja testet det tiligere men med samme resultat, virker som det stopper helt opp i switchen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå