reiarts Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 Heisann folkens! Var hos fastlegen i forrige uke. Hun visste ikke hva dette var og ønsket heller ikke å fjerne den da hun var usikker på hva konsekvensen ble. Hun har nå henvist meg til en spesialist på hudsykdommer. Der skal jeg i dag. Gleder meg og gruer meg. Fortsatt ingen som vet hva dette er. Har vist såret til sykepleiere etc, men ingen som vet hva det er. Håper at mannen i dag kan gi meg svaret! Det gjør vondere og vondere for hver dag som går nå i tillegg til at klumpen vokser for hver dag som går. Har tatt noen nye bilder i dag så kan dere se hvordan klumpen har utviklet seg. BIldene er ekle! Vi snakkes etter jeg har vært hos hudlegen! mvh --reiarts-- Lenke til kommentar
fox Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 fyfaen, jeg blir skikkelig kvalm av disse bildene! håper at det ordner seg for deg. hold oss oppdatert. Lenke til kommentar
simentp Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 OH MY GOOOD! det er growse jo! hadde aldri gått med det der i mer en en dag før jeg hadde gått til hudspesialist med en gang!! Hold oss opdatert! Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Yuck, ser ikke særlig digg ut. Ser ut som noe vokser ut der jo :O Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 ugh. jeg må nesten følge med her å se hva det egentlig er. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Den vokser jo fort også:S Håper du får svar på hva det er ganske fort. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 ugh. jeg må nesten følge med her å se hva det egentlig er. Da er vi to. Jeg håper virkelig for trådstarters skyld at det ikke er så ille som det ser ut. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Dette må jeg følge med på. Ser helt sykt ut. Håper det ordner seg for deg Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Hadde du vorte der før? Ser ut som et slikt sår man får etter at man har "revet" av ei vorte som har vært der. Lenke til kommentar
simentp Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 har du vært med hudlegen nå? hva sa han? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 ugh. jeg må nesten følge med her å se hva det egentlig er. Da er vi to. Jeg håper virkelig for trådstarters skyld at det ikke er så ille som det ser ut. Da er vi tre. Jeg føler med deg, trådstarter. Det der ser fælt ut. Håper at det ordner seg. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Jeg er i likhet med mange andre her veldig nysgjerrig på hva dette egentlig er, spesielt med tanke på at legebesøket ditt ikke gav noe svar. Du har vel vært til hudspesialisten nå, men har du prøvd å stikke hull på den? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 (endret) Som du ser så er det ikke et veskefylt sår så og stikke hull er bare og påføre seg selv smerte. Ser faktisk vortelignende ut, men for at det skal være det så måtte det ha vært en liten der fra før...da kan sånt skje hvis man er uheldig:S Endret 23. juni 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Fytte! Håper du finner ut av det! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Denne her må jeg følge med på, lurer veldig på hva dette såret kan være. Lenke til kommentar
reiarts Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 Heisann folkens! Da har jeg vært hos hudspesialisten og her er hva som skjedde: --------------------------------------------------------------------------- Jeg kom inn og allerede før jeg tok av bandasjen sa han at han trodde var det var. Jeg tok av bandasjen og når han fikk se såret "klumpen" så hadde han rett. Det var noe som han kallet: - Pyogent Granulom eller på engelsk Pyogenic Granuloma En kan lese mer om det her: - http://www.doktoronline.no/lex/?gclid=CL758qeKoZsCFYuB3godEiu4Cg#P - http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=26280 Han spurte om jeg drev med sauer eller har holdt på med ferskt lammekjøtt i det siste. :!: det holder jeg ikke på med svarte jeg. Han sa at folk som drev med sauer kunne lettere få dette pga sauene bar på en slaks bakteriet eller noe i den dur. Det kan også begynne med et lite sår før det utvikler seg videre og produsere mye ekstra kjøtt etc som dermed danner en slik klump på utsiden. Normalt er denne klumpen ikke vondartet. Jeg spurte om dette var noe vanlig og om han fikk ofte pasienter med dette. Han sa at han hadde hatt en 3-4 stk til nå i år. Med tanke på hvor mange som bor i Bergen/Hordaland så er dette svært få! Dermed er sjansene til å få dette veldig små. Fremgangsmåten med et slikt sår/klump er å svi det vekk, altså svi bort klumpen deretter svi hele såret slik at en stopper blødningene. Dermed var det første å få bedøvd fingeren. Han stakk 2 plasser hvor fingeren begynner og sendte meg på venterommet for å vente på at bedøvelsen skuller virke. Ca 20 min senere kom han ut, men jeg kjente fortsatt at jeg tok på såret etc og hadde god følelse i fingeren. Dermed var det inn igjen og denne gangen stakk han veldig nærmt klumpen, noe som ikke akkurat var smertefritt. Deretter ut igjen på gangen. Neste gang han hentet meg, så sa jeg at jeg trodde vi bare skulle sette igang siden jeg følte meg litt nummen på klumpen. Jeg la meg opp på benken. Han gjorde klar utstyret. Han brukte UHF/Radiosignaler i en maskin som brent/svidde akkurat som en slags loddebolt kan en si. Så begynte han å svi og fytti h... det var vondt. Bedøvelsen funket tydligvis ikke. Han fortsatte litt til. Blodet rant ut og han måtte ta en liten pause for å tørke opp det som rant utenfor bandasjen. Han spurte hvordan det gikk og han sa at bedøvelsen tydligvis ikke funket. VI ble enig om at han bare skulle fortsette siden det ikke var så mye igjen. Jeg knep så hardt jeg kunne med min andre hånd i benken og jeg begynte å svette pga de store smertene. Det var helt jævlig. Jeg har hatt en meget betent blindtarm og hatt knekt fot etc, men ingenting kommer opp mot disse smertene jeg hadde her i dag. En virkelig bekreftelse på at fingertuppene er en av de plassene en har mest følelse. Etter han hadde fjernet klumpen var det et lite smertehelvete igjen da han skulle stoppe blødningen og bare svi mer kjøtt etc i senteret av såret. Klumpen skal han sende inn for å få den sjekket. Det er jo bra. Han går utifra at jeg nå er kvitt dette og at fingen skal bli normal igjen etterhvert. Han har opplevd at dette har vokst utigjen på andre og en måtte kjøre samme behandling en gang til. Legen var utrolig hyggelig og dyktig. Ved eventuell neste gang ble vi enig om å pøse ekstra på med bedøvelse. Han hadde litt dårlig samvittighet siden han såg hvor vondt jeg hadde det. Men så har jeg jo store fingre og tjukk hud så det er no vanskelig å vite nøyaktig hvor mye bedøvelse som skal til. Det er jo litt min feil som sa at vi bare kjører på... --reiarts--- Lenke til kommentar
Responsive Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Djizuz Craizt. Deilig å få det unnagjort? Grattis forresten Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Gratulerer, håper at det gir seg nå. Selv hadde jeg insistert på narkose! Aldri i livet om jeg hadde gjort det uten. Lenke til kommentar
reiarts Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 Takker! Det er helt fantastisk å fått dette unnagjort. Ikke minst å slippe å ha denne klumpen på fingen. Slippe å få smerter når jeg bare kom borti den. Nå får jeg bare håpe at det gror som det skal og at jeg aldri ser noe slikt igjen! Narkose hadde vært konge, men da må en vel være innlagt på sykehus etc. Litt vanskelig å få det til på et lite legekontor --reiarts-- Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Flott at det ordna seg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå